hoe kom ik van deze rode plekjes op mijn benen af?

Even voor de duidelijkheid: deze bultjes heb ik altijd (ook als ik mijn benen niet scheer) en als ik rode bultjes heb na het scheren, zijn die groter en roder. Ik heb wel een beetje een gevoelige huid, maar ik schaam me er voor, vooral omdat ik er wel eens opmerkingen over gehad heb. Ik heb deze bultjes ook pas een jaar denk ik. Heeft iemand een tip?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Wat je zou kunnen proberen is om de dag scrubben, laat je hiervoor adviseren bij een schoonh.spec. Ik kan je niet op juiste wijze adviseren omdat de foto biet duidelijk genoeg is. Maar scrubben en elke dag hydraterende olie of bodylotion zorgt ervoor dat jouw huid minder snel gaat verhoornen en je verhaal klinkt alsof je daar last van hebt. Verhoorning van de huid is een normaal proces van de huid, maar onder sommige omstandigheden wil dit wel eens sneller gaan en kan je rode bultjes krijgen. Door regelmatig te scrubben en juiste bodylotion te gebruiken, bijv van clarins of biotherm, breng je deze functie weer terug in balans. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heb ik ook af en toe, maar dan alleen met scheren, wat echt heel goed kan helpen is sudocreme! Elke dag mee insmeren en het moet een stuk minder worden, ook als je je geschoren hebt gelijk opsmeren en je ziet geen bultjes meer!