Zal het verdwijnen van acne versnellen door een stopweek van de pil over te slaan?

Ik ben nu 1 maand en een paar weken bezig met het slikken van de Diane pil tegen acne.
Het helpt niet, maar na wat lezen op internet blijkt het vaak pas na drie maanden of zelfs langer te werken.
Nu heb ik al een stopweek gehad, maar zal het 'proces' om mijn acne te laten verdwijnen door de pil versnellen als ik de eerstvolgende stopweek oversla en gewoon verder blijf slikken?
Ik wil echt van mijn puistjes af...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (2)

Je kan idd proberen of je huid verbeterd bij het doorslikken van de pil. Dit kan overigens geen kwaad veel huisartsen raden het zelfs aan omdat je met de pil toch geen echte menstruatie krijgt maar een ontrekkings bloeding.

"Dit doorslikken van de pil heeft geen enkel schadelijk gevolg voor je gezondheid, beweren veel artsen. Een onderzoek door Amerikaanse College van Obstetrici en Gynaecologen wijst uit dat zelfs 99 procent van de artsen zegt dat het doorslikken van de pil onschadelijk is."

Je zal zowizo wel wat geduld moeten hebben met je huid, er staat niet voor niets 3 maanden voor... dus zolang zal het ook wel duren denk ik.

Toegevoegd na 4 minuten:
op deze site staat ook veel info over Diane en acne:

http://www.makemyday.org/acne-puistjes/behandeling/diane-pil/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan geen kwaad om je stopweek over te slaan, al zal het je niet het gewenste resultaat op leveren. Je lichaam heeft minsten 2 maanden nodig om aan de hormonen te wennen die je via de pil binnenkrijgt, dus heb je geduld nodig. Het voordeel van het feit dat het wat langer duurt voor je resultaat hebt, is dat het resultaat wel langer goed blijft, ook als je na 6 maanden zou stoppen. Dan is niet je acne binnen een dag weer terug.