Hoeveel ml minoxidil 2% komt er uit een spuitflacon als je eenmaal drukt?

Ik moet van de arts één maal per dag aan de linkerkant en rechterkant Minoxidil 2% aanbrengen. Hij zei me dat dit niet meer mocht zijn dan een halve ml aan de ene en een halve ml aan de andere. Bij de apotheek kreeg ik echter zo'n spuitflacon ipv een druppelflacon. Nu is mijn vraag hoeveel Minoxidil 2 komt er (ongeveer) uit zo'n spuitflacon? (dit is waarschijnlijk te vergelijken met water?)

Met zo'n spuitflacon bedoel ik zo'n flacon zoals op de foto.

Mvg

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

20 mg.
Lees de bijsluiter!!!

Waarschijnlijk heb je een gebruiksaanwijzing gekregen.
Of een uitgebreide bijsluiter waar dat allemaal in staat.
Heb je die al goed doorgelezen?

Zo niet, dan moet je met de apotheek bellen die
jou dat middel gegeven heeft.

Want wij weten niet waarom jij dat hebt.
Tegen hoge bloeddruk of voor haargroei.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Minoxidil

In de bijsluiter staat:
1 puf is ongeveer 20 mg.
Voor het toedienen van een puf moet de doseerpomp
volledig worden ingedrukt.

Dus dan weet je het. 20 mg is 2 ml.

http://www.efarma.nl/pages/iteminfo.asp?itemid=14024896

Toegevoegd na 5 minuten:
Hier nog even de hele bijsluiter:

http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h57383.pdf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is voor haargroei en de bijsluiter zat er niet bij omdat de apotheek de Minoxidil zelf maakte. Ik heb al gebeld naar de apotheek en daar herhaalden ze nog eens links en rechts de spuitflacon eenmaal indrukken. Maar de arts had mij gezegd dat ik niet zo veel nodig had, dus had ik graag geweten hoeveel er uit zo'n flacon komt. Het is geen doseerpomp. Mvg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok je bedoelde dus ook de Minoxidil voor haargroei, maar een puf staat volgens mij gelaak aan 1 ml? Het is 2 g/100 ml of zit ik fout?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de bijsluiter, maar ik vraag mij af of het nu 1ml of 2ml is.