mijn huid is na het epileren van mijn benen dik, rood, bulterig en branderig. is dit normaal?

ik heb net voor het eerst een epileerapparaat gebruikt om mijn benen te epileren. nu is het stukje waarop ik het geprobeerd heb, dik en rood en bulterig en het voelt warm en branderig. is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.3K

Het beste antwoord

Mijn antwoord is Ja dat is normaal. Voor een ander misschien weer niet, iedereen reageert er anders op...zo ook bij bv het epileren van je wenkbrauwen, bij de 1 doet het zeer en springen de tranen in de ogen en krijgt een rode huid en de ander heeft er geen centje last van. Zo kan ik mn wenkbrauwen en donkere haartjes op mn bovenlip zonder pijn verwijderen maar het wordt er altijd een beetje rood van. Als ik mn benen epileer doet het super veel zeer en zien ze er net zo uit als bij jou en blijft het zeker nog een uurtje erna zeer doen. Na een paar uurtjes is de roddheid weg en de branderigheid en warmte ook. Na 1 tot 2 dagen is ook de uitslag/bultjes weg en heb ik er een week of 2.5 a 3 plezier van. Ik doe het dan ook alleen zomers, anders moet ik om de drie dagen scheren en dan heb ik die pijn er wel even voor over! Mocht het nou na een dag niet beter zijn dan denk ik dat je huid misschien toch niet geschikt is om te epileren. Dus kijk het even aan zou ik zeggen ;) succes

Toegevoegd na 5 minuten:
*ook de tip er iets op te smeren na het epileren zou ik eerst even testen als ik jou was op een klein stukje been! Mijn huis kan dat absoluut niet verdagen en word er alleen maar roder van en krijg er juist uitslag van. Ik smeer er helemaal niks op maar zorg dat ik een paar dagen voor het epileren elke dag flink de boel insmeer met een goede hydraterende bodylotion. En als de uitslag niet vlot genoeg wegtrekt doe ik er na een dag een dun laagje sudocreme op ( bekent als het beste smeermiddeltje tegen luieruitslag bij babys en uitslag op zich.) Dan zijn mn benen weer superzacht en glad:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

misschien is dit apparaat niet geschikt voor jou huid, maar misschien omdat het voor de eerste keer is. vraag is aan iemand die werkt waar je hem gekocht hebt wat geschikt is voor jou huidtype.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dit is niet normaal. Ik zou het apparaat verder niet gebruiken na zoon reactie met de huid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eerste keer epileren is altijd pijnlijk... Je Haarzakjes zullen er wel aan wennen naarmate je het vaker hebt gedaan net zoals bij wenkbrauwen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat komt omdat je huid het niet gewend is. Je trekt de haren er ineens uit, daarom is het wat rood en bulterig. Dit trekt snel weg.

Ik raad je aan om een speciale creme te halen, Etos huismerk heeft een speciale lotion voor na het ontharen. Smeer dat er gelijk na het epileren op, en het rode zal snel wegtrekken. Smeer deze creme de paar dagen erna ook nog eens.

Ook erg belangrijk is om te scrubben de eerste paar dagen, tegen ingegroeide haren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je hebt nu een klein stukje gedaan, wacht eerst even hoe je huid zich hersteld. Als het straks weer goed lijkt, kun je de rest van je benen doen.
Doe dit het liefste 's avonds na het douchen, dan de creme erop, en de dag daarna nog niet in de zon.
Ga niet epileren vlak voor een feestje, maar 2-3 dagen ervoor. Dan zijn de rode bultjes weg.
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ieder voorjaar is de eerste keer weer even.....jasses.