Hoe krijg ik een epileerpincet weer goed sluitend?

Pincetten hebben bij mij altijd de neiging na een tijdje niet helemaal meer goed te sluiten. Vooral bij die handige epileerpincetten met een lampje er in, gebeurt dat vaak. Dan sta je dus als een wilde te 'happen' naar het haartje dat je er uit wil trekken, maar er gebeurt niks. Is er een manier om het pincet weer goed sluitend krijgen? Of is het een gevalletje vuilnisbak?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

ik vrees dat dat niet gaat lukken.
mijn ervaring met pincetten is wel dat goedkoop duurkoop is.
investeer in een goed pincet, en je zal er lang plezier van hebben.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het erg fijn vinden als de minnaar een gefundeerd antwoord over zijn/haar ervaringen met het repareren van een pincet zou willen toevoegen....

Andere antwoorden (2)

Bij pincetten die niet meer goed sluiten is het meestal zo dat ze scheef sluiten. Als je heel goed kijkt zie je dat hij op één punt dicht zit en aan de andere kant zit nog een kleine opening.
Zo kun je geen haren meer pakken.
Wat bij mij wel eens heeft geholpen is de pincet opnieuw iets dicht buigen door hem (heel voorzichtig) helemaal plat te knijpen. Dat was wel altijd bij eenvoudige platte pincetten dus zonder lampjes ed
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, dat werkt inderdaad aardig bij de gewone platte (even flink aanknijpen) maar niet bij die lampjesdingen.
Koop een Tweezerman, de Rolls Royce onder de pincetten, de aanschaf is wat duurder ( tussen de 20 en 25 euro) maar hij werkt perfect... altijd!