Hoe kan ik het beste mijn nagels verzorgen?

Ik heb korte nagels, maar laat ze vanaf nu groeien. Mijn nagelriemen
zijn ingescheurd. En er zitten allemaal velletjes naast mijn vingernagels. Ik heb sinds kort uierzalf en dat vind ik zelf wel aardig werken. Alleen nu is mijn vraag hoe kan ik het beste lakken en verzorgen behalve alleen met uierzalf?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (4)

Goede nagellak gebruiken en olie voor je nagelriemen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Herome heeft hier een hele goede olie voor die je een paar keer per dag in moet smeren. Beste resultaat krijg je door geen nagellak te gebruiken. Ik gebruikte het nadat ik mijn acryl verwijderd had.

Het heet 'exit damaged nails' en kost rond de 12 euro, kleine blauwe verpakking.

Na een paar weken heb je geen last van scheurtjes in je nagels meer of kapotte nagelriemen. Duw je nagelriemen ook naar achter als je de olie hebt gebruikt, dit bevorderd het herstel, aangezien ze niet zomaar kapot kunnen gaan als ze 'los' van je nagelbed zitten.

Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit is wat ik heb gebruikt, maar wil je het goedkoper doen kan je ook baby olie gebruiken. En natuurlijk daarna de nagelriemen weer met een bokkepootje naar achter duwen. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg ten eerste dat je je nagels vijlt ipv knipt, dit voorkomt dat ze gaan splijten. Om ze sterker te maken (en zo te houden) kan je voedingsupplementen slikken, bijvoorbeeld de 'huid, haar en nagels' supplementen van kruidvat eigen merk.

Als kuur werkt Trind heel goed, Google maar eens voor wat reviews!

Verder geldt: altijd een basecoat gebruiken om verkleuring van de nagel te voorkomen, topcoat om de gelakte nagels langer mooi te houden. En gebruik alleen nagellakremover zonder aceton (dit beschadigt je nagels en droogt ze uit).

Zorg tijdens het lakken dat je niet per ongeluk de nagelriemen meelakt, dit is namelijk slecht voor de huid (droogt t uit etc). Om de nagelriemen te verzorgen heb je ook speciale crèmes van bijvoorbeeld Lush of Burt's Bees.
Als je niet zo'n vaste hand hebt en toch per ongeluk nagellak op de nagelriemen smeert: dit kan je eenvoudig weghalen met een wattenstaafje en wat nagellakremover. Ipv een wattenstaafje kan je ook een makeupkwastje kopen die bedoelt is voor de lippen (bijv bij de Hema), dit werkt wat preciezer.

Ik hoop dat je er wat aan hebt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp de min niet. Een plusje van mij! =)
Ik had het eerst ook maar ik kocht er geen speciale middeltjes voor, ik heb er wel ALTIJD basecoat op ik heb versterkende zodat mijn nagels niedt splijten dus dat help en je moet je nagels vijlen in plaats van knippen als je bijvoorbeeld verkeerd knipt ofze moet er weer een extra stuk vanaf en als je nagels al een beetje gegroeit zijn gaat er met vijlen minder af. Ik vijl mijn nagels altijd als er een stukje aanzit dat niet 'recht' is, dan voorkom je meteen dat het scheef gaat groeien. En je kunt met nagelriemolie je nagelreim insmeren en dan naar achteren duwen. Hoe dan ook na 2 weken waren bijna alle nagels weer heel en ook een stukje langer.