De huid van mijn wangen is erg droog, wat is precies de oorzaak?

Mijn wangen zijn altijd ontzettend droog, rood en schilferig. Vooral na het scheren is het alsof ze in de fik staan. Ik gebruik al een tijdje een creme (nivea sensitive for men). Deze helpt op zich wel, maar als ik me dus scheer heb ik het idee dat ik weer helemaal terug bij af ben. Ik smeer deze creme 's ochtends en 's avonds. Ik heb speciaal voor deze creme gekozen omdat er geen alcohol in zit. Helaas gaan niet alle schilfers weg. Wat ik mij afvraag is: is mijn huid zo droog door een gebrek aan vet of door een gebrek aan vocht? En hoe kom ik hier achter? Gebruik ik misschien toch niet de goede creme?

Bedankt alvast voor de reacties!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Amadea
12 jaar geleden
Zijn jouw eetgewoontes wel "normaal"?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gebruik je scheerschuim bij het scheren?

Antwoorden (1)

Je huid heeft een gebrek én aan vet én aan vocht. Wat gebruik je om mee te scheren? Wat je als extra toevoeging kunt gebruiken tijdens het nat-scheren is een scheerolie. Dit gebruik je onder je scheermouse (=beter voor droge huid) en geeft meer comfort.
Voor na het scheren een aftershave crème, inderdaad zonder alcohol, maar ook zonder parfum en met een 'anti burn' effect erin.
Vervang je scheermessen optijd en koop ze van een goede kwaliteit!
Als je electrisch scheert: overstappen op nat scheren! Met een scheerapparaat beschadig je je huid intenser en het is niet hygienisch. Hoe heet die man ook alweer die Andre van Duin nadeed, met die grauwe baard? Nou, dat komt door electrisch scheren!