Hoe kan je een Stippling Brush het beste wassen?

Hee,

Ik wou vragen hoe ik het beste mijn Stippling Brush, ookwel Duo Fiber Brush genoemd, kan wassen.
Ik heb hem nat gemaakt gister, maar hij droogt maar niet op.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil je dan weten hoe je hem droog krijgt, of toch hoe je hem wast?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
allebei
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeer slim ;) Wassen kun je op verschillende manieren doen. Bijvoorbeeld een emmertje met een sopje en dan flink roeren. Drogen kan ook op verschillende manieren. Bijvoorbeeld heel hard mee rond zwaaien en daarna boven de verwarming leggen of in de zon ;)

Het beste antwoord

Je kunt deze het beste wassen met een babyshampoo, daarna goed uitspoelen. Laten drogen met behulp van een fohn, wel op de laagste stand zetten.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-

Andere antwoorden (1)

Ik was mijn brushes altijd met een mixje van extra virgin olijfolie en afwasmiddel. Beetje olie op een bord, ernaast de afwasmiddel. De brush er een beetje doorheen halen. Vervolgens in de palm van je hand rondjes draaien en het goed laten schuimen. Vervolgens grondig afspoelen. Om te laten drogen heb je 2 opties. 1; Hang je brush met de borstel kant naar beneden. Dit door bijvoorbeeld een touwtje strak om de achterkant te binden. 2; Koop brush guards, en schuif deze om je brush. Vervolgens kun je ze neerzetten in een glas of iets dergelijks om te drogen. Je mag een brush nooit rechtop of zijwaarts laten drogen. Het water kan dan mogelijk de lijmlaag aantasten waardoor de lijm los kan laten, en je brush uiteen valt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt trouwens ook speciale cleansers kopen voor brushes, maar deze vind ik puur geldverspilling. De afwasmiddel maakt de brush schoon en vervolgens voed de olijfolie het haar van de brush. Veel goedkoper dan cleansers, die van ongeveer 5 tot wel 40 euro kunnen kosten.