Zijn cornrows slecht voor je hoofdhuid?

Hallo GV'ers,

Het lange wachten op een goede haarlengte voor cornrows is eindelijk voorbij.
Heb vorige week weer cornrows laten zetten en vandaag zijn ze weer opnieuw gedaan (ging er iets te ruig mee om, dus moest het opnieuw).

Ik vind cornrows hartstikke gaaf, maar het brengt (vooral in het begin) ook veel pijn met zich mee.
Mijn hoofdhuid brand nu meer dan normaal, dus vroeg ik me af of cornrows eigenlijk slecht zijn voor zowel hoofdhuid als haar(zakjes).

En als het slecht is, is dat dan tijdelijk of zal ik er permanent last van hebben (bijvoorbeeld slechte haargroei e.d.).

Ik hoor het graag!

mvg,
Elija

Toegevoegd na 43 seconden:
Voor de duidelijkheid;
http://www.hairweb.nl/kapsels-haar-stijl-rastas-dreads.htm

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha corn rows, net zoals Glow uit dat rap programma op rtl4
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet wie glow is, maar je bedoelt toch niet zo een gast van Holland In Da Hood ofzo hea.

Het beste antwoord

Je moet zorgen dat ze de conrows niet te strak vlechten dan is het juist goed voor je haar. Omdat je er niks mee doet, denk aan borstelen ect beschadig je je haar niet. Veel vrouwen met kroeshaar gebruiken conrows in combinatie met weave juist om hun haar te laten groeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het enige waar je goed voor moet uitkijken is de zon. De zon is rond deze tijd van het jaar erg fel let dan goed op of je niet verbrand!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zal ik zeker doen! Een verbrandde hoofdhuid lijkt me erg pijnlijk xD. Maar verder kan het geen kwaad? Kun je dat misschien onderbouwen
Sorry, wil alles graag bewezen hebben of er genoeg ervaringen over horen xD.
Je hoofdhuid moet even wennen. Het is niet slecht voor je hoofdhuid, maar je haar zit anders en 'trekt' anders aan de huid, dat irriteert. Het went vanzelf en dan doet het geen pijn meer.