Mijn opa had van zichzelf bruin haar en ik lijk vooral op hem en ik vroeg me af hoe groot de kans is dat mijn haar ook nog bruin kan worden?

Ik hoop het wel, bruin haar lijkt me erg mooi met mijn uiterlijk

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

de kans is vrij klein
je haarkleur kan tot je 18e nog veranderen en dan hebben we het over iets donkerder blond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die kans is miniem. Hoeveel je op iemand lijkt, je gelaatstrekken, staat los van je haarkleur. Zo lijkt mijn oudste dochter vooral op mij, zowel de ogen en vorm van het gezicht als de kleur (hoewel de vorm van de mond weer meer van mijn man komt). Donkerbruine ogen en vrij donker haar hebben we allebei. Mijn jongste dochter lijkt er ook weer heel erg op, maar die is een blonde versie met blauwe ogen. Ze zijn onmiskenbaar zusjes, maar een andere kleuruitvoering.