Wat kan ik doen tegen extreem droog, beschadigd, en pluizig haar zonder er teveel af te hoeven knippen?

Ik heb half lang geblondeerd haar, en van alles geprobeerd maar niets helpt. Wat is nu echt een goede shampoo, masker enz? Huis, tuin en keukentips ook welkom!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
21.6K

Antwoorden (7)

Olijfolie in de droge punten smeren en nachtje in laten trekken. Niet te vaak je haar wassen. In link nog meer olijfolietips.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Olie droogt je haar uit, het is een fabel dat het zou helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijzonder... Bij mij helpt het uitstekend. Heb dik droog krullend haar en na olijfoliebehandeling is mijn haar altijd weer prachtig!
Dit duidt op het gebruik van een chemische shampo - dit zijn afgeleiden van vloerreinigers. Ga eerst maar eens naar de Reformwinkel voor iets goeds zoals een rozenshampo - maar schrik niet van de prijs!!
Verder vermoed ik een vitaminegebrek - dit komt onder scholieren vaak genoeg voor zoals folium- en zinkgebrek.
Er staan bij Appie genoeg kauwtabletjes +3 voor onze jeugdigen in hun schappen, neem vooral ook een potje foliumzuur en een blikje sardientjes in zonnebloemolie mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik las alleen je vraag maar en wist al bijna zeker dat het om "geverfd" haar ging ;) vooral in de puntjes van je haar zal het erg zijn. Vaak gespleten. Het aller beste wat je daaraan kan doen is toch echt de schaar erin. Dit zal nooit meer herstellen. Probeer je haren zo min mogelijk te verven of beter helemaal niet. Het spul (weet zo even de naam niet) wat je gebruikt om het te ontkleuren is helemaal een boosdoener! Een tip die ik je mee kan geven is crème spoeling gebruiken en s'nachts nooit je haren op een staart doen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Niet op een staart doen" .. Jammer!! Mag het wel in een vlechtje? Of moet je persee met los haar slapen?.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb me laten vertellen door meerdere personen dat het slecht is om je haar op een staart te doen, dus ook een in een vlecht lijkt mij dan slecht. Je haren zouden hierdoor af kunnen breken werd mij verteld. (al lijkt mij het wat overdreven, aangezien bij sommige mensen de haren overdag ook gewoon in een staart zitten) maar anders snap ik niet waarom ik dit meerdere keren heb gehoord. En nog iets, je "moet" niets ;)
Als je mijn antwoord wilt lezen, lees dan op de 'reactie' gedeelte, omdat het te lang is;
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haar dat op stro lijkt hoeft niet perse centimeters lang gespleten te zijn, soms is het zo dat ook al heb je geen gespleten punten, haar toch behoorlijk beschadigd kan zijn omdat het bijvoorbeeld vocht arm is of als je al van nature droog haar hebt. Een persoon dat van nature droog haar heeft en/of vocht arm, kan knippen wat ze wilt, het zal er alsnog niet gezond uitzien. Kijk goed naar je punten en beoordeel of je 'stro-haar' komt door gespleten punten. Kijk naar de bovenkant van je haar en voel aan of het droog aanvoelt. Behandel je haar alsof ze op de intensive care liggen, dus ernstig beschadigd en gewond. De dokter op de intensive care is in dit geval de kapster en jij zelf. Als de beschadiging in je haar komt door gespleten punten en je toch niet voor een kort kapsel wilt gaan, ga dan alsnog naar een goede kapsalon en laat er alsnog 5 tot 15 centimeter (hangt van je eigen lengte af) afknippen, zodat je haar toch enigszins wat opknapt. Ook al komt de beschadiging van je haar niet door gespleten haar punten, laat dan alsnog enige centimeters eraf knippen, want ook dat ziet er opgeknapt uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nadat je hiermee klaar bent en stijlen essentieel is voor een mooi kapsel, koop dan de 'CHI-stijltang' van Farouk Systems. Het liefst de standaard zwarte tang, die is geschikt voor zowel dik, dun, kort, lang, krullend en golvend haar. De tang is duur maar dan heb je ook wat en je zult er jaren plezier van hebben, dat garandeer ik je op mijn eer. Bijna niemand is er ontevreden over en het is kwalitatief de beste stijltang die er is. Elke stijltang is slecht voor je haar maar de CHI het minst. Naast de stijltang koop je de Biosilk van Farouk Systems en een willekeurige beschermer voor het stijlen. De beschermer spray of smeer je in voor het stijlen en na het stijlen smeer je de Biosilk in. Daarna of daarvoor ga je naar de Etos en koop je de shampoo, conditioner en masker genaamd 'Aussie'. Dit merk is niet zo goedkoop als bv. Andrelon maar ook niet zo duur als bv. Kerastase. De vrouwen in Scandinavië en Groot-Brittannië zijn er gek op en sinds kort is het ook in de Benelux verkrijgbaar. Als je gekleurd haar hebt (tip; als je door wilt blijven kleuren ontkleur het dan in ieder geval niet), koop dan de Aussie lijn voor gekleurd haar, genaamd 'Aussie Colour Mate', of anders koop je de lijn voor ernstig droog en beschadigd haar, genaamd 'Aussie, Miracle Moist'. Het masker (waarvoor dit merk erg bekend is geworden) gebruik je drie keer in de week. Daarnaast verzorg je je haar door bv. als je slaapt je haar in een staart te binden, of niet met je haren in een zwembad zwemmen met chloor. Daarnaast eet en drink je gezond zodat je haar ook van binnenuit goed gevoed wordt, wat eigenlijk het meest belangrijke is. Met deze tips heb je binnen enkele maanden gezonder en mooier haar. Met vriendelijke groet, Almıla
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De chi tang is idd geweldig!
En Aussie is ook fantastisch, ruikt zo lekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Peki serenay hoeveel gaat mij dit allemaal kosten dan??? Inclusief de stijltang:))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
CHI Stijltang = ongeveer 120 euro
Aussie-set = ongeveer 24 euro
Kappersbeurt knippen = ongeveer 15 euro
Biosilk = ongeveer 15 euro
Willekeurige beschermer voor het stijlen = ongeveer 7 euro
Eventueel elastiekjes = ongeveer 3 euro Dus ongeveer 184 euro bij elkaar, maar dan heb je ook wat en je doet er erg lang mee:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeetje wat duur! Waar kan ik die shampoo vandaan halen dan? Want in de drogist heb je deze merken niet..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik koop het in de Etos, sinds kort is het daar verkrijgbaar.
Gebruik kokosolie voor je haar! Dit is de enige olie die echt in je haar trekt. Het maakt je haar glanzend en het voelt daarna een stuk dikker aan. Gebruik wel 100% kokosolie (verkrijgbaar bij de toko) en geen cosmeticaproduct.

Gebruik milde shampoo (bij voorkeur zonder SLS), zoals neutral of natuurlijke shampoo's van de tuinen.

Gebruik na het wassen een crèmevoeding of een serum om het mooi te laten glanzen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eenmaal beschadigd haar krijg je niet meer goed, helaas.
Ik heb ook een boel verschillende produkten geprobeerd. De Frizz-ease shampoo en zeker de conditioner van John Frieda helpen wel redelijk tegen het pluizige effect. Kost ong. 8,95 en is bij iedere drogist wel te krijgen denk ik. Door je haar te laten drogen op van die grote fohn-krullers valt het een stuk beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben van bruin naar blond, naar bruin en weer naar blond gegaan, dus ken het probleem.
toch ziet mijn haar er heel gezond en glanzend uit, maar daar heb ik een trucje voor: de serie Elvive Nutrigloss verzorgingsproducten van L'Oreal. Ik gebruik de shampoo, de cremespoeling en 1 x per 2 weken het haarmasker. Perfect resultaat!
Syoss glansshampoo en creme werkte overigens ook heel erg goed, maar daar bleek ik allergisch voor te zijn. Syoss mousse gebruik ik wél nog steeds.
verder probeer ik zo min mogelijk heet te fohnen, en laat het liefste mijn haar gewoon opdrogen, meestal met hele grote zelfklevende krulspelden erin. daar gaat het nóg meer van glanzen. en ik was mijn haar om de 3 dagen.

Toegevoegd na 2 minuten:
gewoon te koop bij o.a. kruidvat, etos, DA.