Als je rookt, en je blaast de rook via je neus uit, is het waar dat je neushaar na een poos van tijd verdwijnt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.1K

Het beste antwoord

Nee, dat is niet waar. Je neushaar blijft gewoon zitten en dat is maar goed ook. Neushaar is namelijk belangrijk voor het filteren van schadelijke stoffen. Het via de neus uitblazen van rook prikkelt wel je slijmvliezen in de neus, dus het is niet aan te raden. Maar dat geldt natuurlijk sowieso voor roken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat zou mooi zijn.. niet? Mensen besteden duizenden euro's aan ontharing (scheren/waxen/epileren/IPL/laser) terwijl het met sigarettenrook rook zo makkelijk zou kunnen. Maar helaas.. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Wat zou te prefereren zijn: longkanker of neushaartjes?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die neusharen laat je gewoon zitten natuurlijk, ik doelde op ontharen van de huid.
Nee, dat is niet waar. Dat is echt een broodje aap verhaal en ik snap niet waar je dat verhaal vandaan hebt. Het is nooit bewezen. Tenzij je superhete rook uitblaast, waarbij je haren verbranden "zou het wel ergens mogelijk moeten kunnen zijn" maar aangezien niemand (en jij ook niet) graag veel te hete rook naar binnen inhaleert, denk ik niet dat deze vraag op enig waarheid berust. Aangezien de rook door een filter gaat, vervolgens door je mond naar je longen en via je neus weer naar buiten gaat, is er al een aardig traject afgelegt tegen de tijd dat de rook langs je neusharen komt. Om hele hete rook naar binnen te inhaleren zou je twee sigaretten in je neusgaten moeten stoppen en dan proberen te roken/ inhaleren, maar dat lijkt mij geen gezicht en nogal vieze bezigheid in verband met snot etc en de káns dat je dan neusharen werkelijk verbranden is alleen zichtbaar na verloop van een niet nader te noemen periode (omdat ik geen idee heb hoe lang zoiets zou moeten duren, iig niet al meteen na de eerste keer neusroken).

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kan ook de sigaret andersom met het brandende deel in je neus doen, dan gaat je vraag wél op. Lijkt mij niet al te prettig overigens en zeker geen aanrader.