Hoe moet ik mijn huid het best beschermen tegen de kou?

Momenteel is het erg koud hier, tot zo'n -10°C. (!), en er is ook veel wind. Als ik elke dag naar school ga, doe ik een crème van Diadermine op, waarmee mijn huid normaal gezien goed bleef heel de dag. Nu, waarschijnlijk door de kou en de snijdende wind, voelt mijn huid tegen de middag droog en pijnlijk aan. Iemand een tip?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Mijn arts had mij een crème met vaseline voorgeschreven, dit spul werkte ideaal! Had nergens last van, behalve dat mijn huidje beetje vettig werd, maar na het schoonmaken was het gewoon weg. En had ik een mooie flexibele huid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

je zou eens uiercreme kunnen proberen..
die gebruikte wij vroeger al als bescherming tegen de kou...

en daarnaast je lichaam goed beschermen tegen de koude..ook je hoofd en gezicht..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou dan de zalf nemen, want op vaselinebasis.
Bedek je huid zoveel mogelijk met je sjaal en muts. Een bivakmuts is zo gek nog niet maar kijk uit dat je adem het textiel niet vochtig maakt want dan bereik je een averechts effect. En inderdaad, een oude elfstedentruc is je aan de buitenlucht blootgestelde huid in te smeren met een niet al te dunne laag vaseline.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha Keesvi! Daar ben je weer. Kan men bekeurd worden als men zijn gezicht bedekt met vaseline? Nog afgezien van sjaal en muts ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker! Evenals met een integraalhelm, als je die vergeet af te doen als je een afspraakje met je bankdirecteur hebt om de portefeuille waardepapieren eens grondig door te nemen. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL ! Je bent weer helemaal de oude! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;)
ga op zoek naar een creme die lipiden (vetten) en vochtvasthoudende bestanddelen bevat.
www.beautyinnederland.nl/content/83/101
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een mooi voorbeeld van het tenenkrommende jargon in de cosmeticawereld. Iets anders dan vetachtige stoffen in ons lichaam wordt doorgaans niet mee bedoeld met 'lipiden'. Het komt er zo'n beetje op neer dat jij adviseert om cholesterol op je gezicht te smeren. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kees, zo staat het wel vermeld op de potjes, jij als schoonheidsadviseur zal dat toch moeten weten : )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, je hebt mijn fotootje aan een nadere inspectie onderworpen! Dank voor het compliment! Maar inderdaad, ik ben een fervent etikettensscreener; vandaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms heb ik mazzel dat ik foto's niet kan zien en etiketten niet kan lezen, heb gelukkig een geduldige zus..., maar jouw foto is nog niet besproken, ik zal er eens naar vragen : )
Als het maar vette cremes zijn die weinig vocht bevatten, als er te veel vocht in zit zal het vocht op je huid bevriezen. En ieder keer als je naar buiten gaat opnieuw een laagje aanbrengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Juist. Vooral geen "hydraterende" crème gebruiken!
Een tip van de modellen: twee keer je gezichtscreme aanbrengen kan helpen tegen de droogte en bij de verwarming een bakje water zodat het niet te droog binnen is.