Dat zou wel kunnen, wat betreft de jeugdpuistjes.

Het nadeel van een zeer droge huid is echter, dat je hierdoor sneller een geïrriteerde huid kan hebben en ook dát kan pukkeltjes (dan geen jeugdpuistjes) en wondjes veroorzaken.

Als je huidverzorging gebruikt wat bedoeld is voor jouw gezicht, en daarmee alles goed in balans houdt heb je de allerminste kans op onzuiverheden en huidproblemen.
Het beste kun je hiervoor een keer een huidanalyse doen. Je zal niet de eerste zijn die denkt een zeer droge huid te hebben, maar dat je eigenlijk een vochtarme huid hebt. Het klinkt hetzelfde, maar dat is het niet. En als je daardoor verkeerde huidverzorging gebruikt heb je alsnog kans op huidproblemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

daar heb je wel een hele grote kans op ja, ik heb ook een droge huid, alleen heb ik nu op mijn 17e opeens er wel een aantal ;) maar je gaat er sowieso minder krijgen,
de nadelen van een droge huid ken je vast al, dus daar ga ik je niet op wijzen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voordeel van droge huid:minder puisten
nadeel:voelt niet zo zacht aan maar heel droog en soms zelfs een beetje schilferig

voordeel van vettehuid:kan zacht aanvoelen (vind ik) en zelfs glad
nadeel:voelt ook vettig aan,ga dan met een schoon,droog doekje voorzichtig vet wegdeppen''
en meer puistjes ;S