Hoe kan het dat een puist blauw wordt?

Het is misschien al wel 4 jaar geleden, maar ik vraag het me nog steeds af.
Ik heb destijds ongeveer 1 tot 2 jaar lang een blauwe puist gehad aan de rechterkant van mijn hoofd op mijn slaap. Hij was ongeveer 5 mm breed en had dus een blauwe/paarse kleur. Ik schaamde me er toen altijd voor, omdat het goed zichtbaar was en heb het toen altijd verborgen door een schuine lok te dragen. Ik neem aan dat het een puist was, aangezien hij na ong 2 jaar een witte kop kreeg, toen kon ik hem uitknijpen en daarna was hij ook weg. Ik heb wel vaker hier en daar puistjes, ook wel grotere, als ik die uitknijp, doet het lang niet zo zeer als ik die blauwe puist toen heb uitgeknepen. Ik vond het ook altijd zo raar dat ik die had, want een normaal puistje rijpt en is na een tijdje ook wel weer weg, maar dit duurde echt enorm lang.
Kan iemand mij misschien vertellen wat dit was?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
22.5K

Het beste antwoord

Het blauwe kleur wat je toe zag was bloed dat net onder de oppervlakte van je huid lag.
Gelukkig is alles goed afgelopen, maar je hoeft écht geen twwe jaar met zo'n puist rond te lopen. Je huisarts helpt je er snel vanaf.