Is er nu echt geen middel te koop, waar je die lelijke bruine vlekken op je huid mee weg krijgt?

12 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien moet je even uitleggen om wat voor soort bruine vlekken het gaat. Ouderdomsvlekken, pigmentvlekken, moedervlekken, vlekken van verf o.i.d.? Dan kun je een antwoord op maat verwachten.
liveisgreat
12 jaar geleden
idd

Het beste antwoord

Bio-oil.. By een drogist kan je die halen, bij mij heeft t een stuk geholpen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Hiervoor is meer dan genoeg "make-up" beschikbaar zoals foundation. Echter vraag ik me af of je dit ook wilt gebruiken.

Toegevoegd na 59 seconden:
Edit: rare eerste zin.

Hiervoor zijn meer dan genoeg soorten "make up" beschikbaar. Een voorbeeld is foundation.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn ook middelen die pigmentvlekken weg halen
zoals cremes of laserbehandeling
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt er aan wat voor ' lelijke bruine vlekken' je bedoelt.

Een gevlekte bruine huid kanbijvoorbeeld het gevolg van een schimmel / gist zijn, zoals pytiriasis versicolor. (Daartegen helpt Selsun).

Maar er zijn zo veel oorzaken / redenen voor bruine huidvlekken, van onschuldige zonnevlekjes, levervlekken, ouderdomsvlekken en zomersproeten tot schimmelinfecties en zelfs huidkanker, dat het ALTIJD, ALTIJD een goed idee is EERST naar de huisarts te gaan om de meest vervelende en de behandelbare dingen uit te sluiten of op te pikken. Pas als gebleken is dat het om onschuldige verkleuringen gaat, kun je zelf gaan dokteren.

En bij onschuldige verkleuringen gaat het vrijwel altijd om pigment-probleempjes die je eigenlijk niet kunt voorkomen, maar wel verminderen door zo veel mogelijk uit de zon te blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste van deze middeltjes zijn peperduur en werken vaak voor geen meter. Bij de bron staat een leuk artikel hierover.

"Het schijnt dat van alle huismiddeltjes tegen pigmentvlekjes niet citroensap maar zure room de beste reputatie heeft. Aanstippen met zure room dus. Maar ja, dat is beperkt houdbaar en ook niet goedkoop."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarvoor vraag je best aan je huisarts een verwijzing naar een dermatoloog. Ik had er ook veel last van.

Na onderzoek bij de dermatoloog bleken de bruine vlekjes allemaal verschillend te zijn, waardoor ze ook een andere behandeling moesten krijgen. Sommige zijn met vloeibare stikstof verwijderd.

Als het pigmentvlekjes zijn kan je 'Nannic Skin Tone Balancer' tegen hyperpigmentatie eens proberen. Daar heb ik al goede resultaten van gelezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er was zo een middel van Clinic die je bij de Ici Paris enzo kan halen. Alleen ik weet niet meer hoe het precies heet. In de reclame was er in ieder geval een ei met zwarte stippen en een ei zonder zwarte stippen.