Mag ik mijn blikje lippenbalsem in de magnetron zetten?

Ik heb er aardig wat van gebruikt en nu zit langs de randen nog best veel dus ik wil hem opwarmen zodat dat naar beneden stroomt en het weer plat word. Kan dit? Het zit gewoon in een blikken blikje. Hoe warm mag het als het mag?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (8)

Ik zal het je zeker afraden zitten explosieve stoffen in die bij een bepaalde warmte ontploffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja serieus zonder grap.
Blik in een magnetron, niet doen. Je kunt je balsem ook zacht maken door het blikje in een kopje warm water te leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het óók gewoon even parkeren op de radiator van de CV....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook in een kommetje of beker met heet water, zal wat sneller zijn dan met de verwarming.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De elektromagnetische straling uit de magnetron dringt niet door het blik. Je kunt de combimagnetron wel op hetelucht zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou een blikje zeker niet in de magnetron zetten. probeer met een wattenstokje het overig lippenbalsem eruit te halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook als je een föhn heb, die van een klein afstandje op de onderkant laten blazen.

Verwarmt het ook en lijkt mij veiliger. Vind blikje in de magnetron eng klinken.

(uitkijken dat het blikje niet heet word aan je handen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen metaal in de magnetron. Staat in elke handleiding. Doe je het wel, dan ontstaat er vonkvorming in de magnetron die leiden tot beschadiging van het apparaat.
Wil je perse de magnetron gebruiken, Schep dan de inhoud in een glazen kommetje. Maar even in een kommetje heet water zetten lijkt me minder gecompliceerd.