hoe kun je u gezicht het beste laten uit komen met make up ?

ik heb een fotoshoot zaterdag en zou graag mijn gezicht met make up doen ben net zwanger geweest dus heb wel wat slapeloze nachtjes maar hoe kan ik dit doen en welke make up moet ik juist gebruiken,, heb blonde haartjes en blauw grijsen ogen wat kan ik hier het best voor doen en welke mag ik absoluut niet doen ,, je hebt altijd in die boekjes die mensen dat veel make up op hebben en je ziet het niet hoe kan dit ??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K
Kimath
12 jaar geleden
Veel plezier met de fotoshoot :)
In elk geval een foundation in de goede kleur, en concealer bij de ogen tegen wallen. Dan ben je al een heel eind.
Vergeet poederen niet, tegen het glimmen.

Het beste antwoord

Om de wallen te verbergen: 1 tint lichtere foundation onder de ogen uitwrijven.. De rest van het gezicht natuurlijk met een faundation die bij de huidskleur past.. Als je een wat donkere huidskleur heb dan zou ik gaan voor donkere/opvallende ogen.. Maak de lijntjes flink zwart zodat je ogen opvallen.. Bij een wat lichtere huidskleur vind ik een natuurlijkere look altijd wel wat mooier.. Op youtube staan diverse makeup artiesten die tips geven, en laten zien hoe je het aan moet brengen.. Heel leuk, en heel simpel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mercie het was een succses !! x

Andere antwoorden (2)

Ik zou ook foundation en/of coverstick aanbrengen. Juiste wijze voor foundation:
-was je gezicht
-hydraterende creme opdoen (zodat foundation niet in je huid gaat doordingen)
- wacht 5/10 minuten (Anders gaat foundation met creme mengen en krijg je een vieze vlekken mix)
- doe coverstick op om puntjes/ puisjes/ oneffenheden weg te werken. Neem niet te veel!
- doe foundation op. Het kan onder de ogen. Ikzelf smeer het nooit helemaal tot bij m'n neusbrug want dat vind ik er altijd wat onnatuurlijk uitzien.

Verder kun je je ogen wel opmaken ja, maar niet te veel. Ik zou ook voor tips naar youtube gaan. Dan zie je ook gelijk hoe het eruit ziet als je iets doet.
Maar wordt je bij een fotoshoot ook niet van te voren opgemaakt? Ik zou het wel even informeren, want straks kom je daar al helemaal opgemaakt.

Succes! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je nooit mag doen is een kleur foundation gebruiken die bruiner is dan je eigen huidskleur.
Donkere wallen onder je ogen kan je camoufleren met een camouflage stick, die bedekt ze met een lichtere tint en daaroverheen doe je dan de foundation.
Gebruik liever poedervormige eyeshadow. Cremevormige eyeshadow gaat vaak samenplakken in de arcadeboog (de rand boven je bewegend ooglid).
Vooral voor een fotoshoot moet je aandacht aan je ogen geven. Dat mag dan best goed aangezette mascara zijn en smokey eyes zijn erg mooi. Op deze site staat stap-voor-stap uitgelegd hoe je ze maakt;
http://www.beautynieuws.nl/nieuws/528/Smokey-eyes-zo-maak-je-ze

Een algehele goede site met waardevolle tips en erg overzichtelijk is deze;
http://beauty.rubriek.nl/modeschoonheid/make-up_tips.php