Wat te doen na rare jeukklachten en ontstekingen lichaam na weglaseren van tatoeage?

Ik heb rond de 20 tatoeages verdeeld over mijn lichaam, en ongeveer tussen de 5 en 15 jaar oud. Nu heb ik 3 maanden geleden voor het eerst 1 tatoeage laten weglaseren. Helaas allergische reactie met allemaal ellende van enorme blaren, pijn, jeuk, vocht op die plek. Na 4 weken was het over. Sinds het laseren jeuken al mijn tatoeages één voor één. De tatoeages zwellen op, jeuken enorm, en de volgende dag is het weg en komt het bij een andere tatoeage. Daarnaast ook telkens jeuk en ontstekingen op verschillende lichaamsdelen. Huisarts en tatoeage-artiest hebben er nooit van gehoord. Wat moet ik doen?

een jaar geleden
in: Huid
1.8K
Amadea
een jaar geleden
Heb je de tatoeage wel laten verwijderen bij een geregistreerde huidtherapeut?
Marian
een jaar geleden
Jaa heb ik daar inderdaad laten doen. Ook zij hebben nog nooit van deze klachten gehoord. Ze adviseerden langs de huidarts te gaan, maar ook die weet het niet. Ook op internet kan ik nergens vergelijkbare klachten vinden. Denk dat het een erg kleine kans is dat een dermatoloog het weet...

Antwoorden (1)

Het AMC in Amsterdam heeft een speciale poli voor mensen met problemen met hun tatoeage. Hiervoor heb je een verwijzing van je huisarts nodig.
een jaar geleden