Kan botox op vroege leeftijd rimpels verminderen of voorkomen?

De reden dat ik dit vraag is omdat mijn vriendin op haar 20e (ja echt waar) wilt beginnen met botox omdat ze rimpels heeft bij haar gezichtsuitdrukkingen die niet helemaal verdwijnen, alleen op haar voorhoofd. Ik zie er niks van maar blijkbaar is het er wel.

Ik kan het antwoord niet helemaal duidelijk vinden op internet maar er is toch geen positief effect of advies om vroeg te beginnen met botox zodat je op je 30e helemaal geen rimpels meer hebt?

Iemand die op zijn 20e begint heeft toch hetzelfde resultaat als iemand op zijn 35e die voor de eerste keer botox doet?

Ook las ik dat botox juist andere gezichtsspieren meer aan het werk zet en je juist sneller rimpels krijgt, klopt dit ook?

Bedankt

een jaar geleden
in: Huid
1.8K
jeny
een jaar geleden
Ik heb zelf op 20 jarige leeftijd eenmalig botox gebruikt bij mijn voorhoofd en tussen mn wenkbrauwen. Hiermee kon ik niet meer fronsen en werden de rimpels niet ‘nog’ erger. Ik had zelf de verwachting dat de rimpels plots verdwenen zouden zijn maar zo werkt botox helemaal niet. Een rimpel is eigenlijk een litteken en door niet meer te fronsen gaat dit litteken niet weg. Ook had ik een paar maanden last van hoofdpijn. Ik zou je vriendin aanraden andere alternatieven te proberen waaronder natuurlijke producten en voeding. Botox is namelijk niet de oplossing en het fronsen is niet de grootste oorzaak maar de kern van de huid.
BonBonvanJohn
een jaar geleden
Botox oftewel Botulinetoxide inspuiten is niet zomaar iets. Ik heb het paar jaar geleden als medische toepassing in de arm ingespoten gekregen. Ik kreeg al snel last van afstotingsverschijnselen en heb 3 maanden met immense pijn in de arm gelopen. Ik wil niet weten wat er was gebeurt als ik het in mijn gezicht had gekregen met een cosmetisch doeleinde. Ik had niet alleen pijn maar de botox is gelijk uitgewerkt en heeft geen effect meer.

Antwoorden (1)

Ongeacht de leeftijd waarop je met botox begint, de werking van botox is slechts tijdelijk. Na ongeveer 9 maanden is het uitgewerkt en komen de "verdwenen rimpels" weer terug.
De minimumleeftijd voor het gebruik van botox is in Nederland 18 jaar, dus je vriendin kan zonder problemen dit middel gaan gebruiken. Wel bestaat de kans, dat ze door de botox juist andere rimpels krijgt. Doordat door de botox ede spieren in de behandelde zone niet gebruikt kunnen worden, kunnen andere spieren juist getriggerd worden om meer kracht te zetten. Zo kan het gebeuren, dat door de behandeling van de fronsrimpel, er meer rimpels rond de neus ontstaan.
een jaar geleden
steid
een jaar geleden
Ja precies dit had ik ook gelezen. En geeft ook geen voordelen als je op jongere leeftijd begint toch?
AnnBoo8146
een jaar geleden
Ik heb nergens kunnen vinden, dat er voordelen zijn als je op jonge leeftijd aan botox begint. De werking is voor jonge mensen hetzelfde als voor oudere mensen.
Amadea
een jaar geleden
Er zijn volgens mij helemaal geen voordelen aan om zonder medische reden botox te laten inspuiten. Alleen degene die dat doet heeft er geldelijk gewin bij...