Kan het zo zijn dat sokken (van kunststof/fleeceachtig.) Wondjes veroorzaken aan je voetzool?

Ik heb al enkele keren kleine wondjes, ondiepe snijwondjes onder mijn voetzool. Kan dit door sokken veroorzaakt worden?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Huid
1.7K
Amadea
2 jaar geleden
Gebeurt het dan alleen nadat je die sokken hebt gedragen? Het lijkt mij waarschijnlijker dat een droge, ruwe, schrale huid onder de voet er de oorzaak van is.

Antwoorden (1)

Nee. Zulke wondjes kunnen veroorzaakt worden door bijvoorbeeld een zenuwbeschadiging en een slechte doorbloeding van benen en voeten. In combinatie met druk ontstaat een wondje.
Bijna een kwart van de mensen met diabetes (suikerziekte) heeft dit voetprobleem.
Je kunt er beter een huisarts naar laten kijken.
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
het kan wel kloppen omdat ik al wekenlang thuis zit met blessures(t.g.v een ongeluk, o.a. knie). ik heb weinig beweging gehad daardoor. dus dat zou de reden kunnen zijn v. slechte doorbloeding?
SimonV
2 jaar geleden
Ja. Een slechte bloedsomloop en onvoldoende zuurstofrijk bloed beperken de wondgenezingsreactie.