Hoe krijg ik deze piercing bult weg?

Ik had een jaar geleden een helix piercing laten zetten bij een sieradenwinkel. Bij de winkel hadden ze het met een pistooltje gedaan. Ik wou het eigenlijk bij een piercingwinkel laten zetten, want daar doen ze het met een naald en dat is volgens mij beter, maar ik werd overgehaald door een vriendin om het bij de sieradenwinkel te zetten. En nu heb ik er last van. Ik heb een best wel grote bult op mijn oor en ik ben er ook onzeker over, omdat het er zo vreemd uitziet. Ik heb laatst het sieraad weggehaald, maar ik weet niet wat ik kan doen om deze bult weg te krijgen. Weet iemand het misschien?

Picture for question
2 jaar geleden
in: Huid
11.6K

Het beste antwoord

Ik heb zelf ook een helix piercing en had de keuze tussen prikken of schieten. hij vertelde mij het volgende. Bij een piercing met een naald wordt er een stukje kraakbeen weggehaald waardoor deze na genezing er mooier uitziet. Bij het schieten wordt er een gaatje gemaakt door het kraakbeen. Op de plek waar nu het gaatje zit heeft eerst dus kraakbeen gezeten, aangezien het niet weg is gehaald krijg een soort kratertje. Maak maar met je vuist een kuiltje in de grond dan zie je hetzelfde gebeuren. Doe nu hetzelfde met een schepje. Dan snap je wat ik bedoel. En heel belangrijk, bij een tattooshop werken ze met spullen die steriel zijn. Bij een juwelier minder. Ik zou even naar de dokter gaan als ik jouw was. Het ziet er ontstoken uit.
Succes en hopelijk nog veel plezier ervan!
Toegevoegd op 12 november 2021 23:54: tekst
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Zz
2 jaar geleden
Ik was gisteren al naar de huisarts geweest, maar ze zei dat ze niet wist wat er gedaan moest worden bij piercings. Ze zei dat ik het aan de juwelierswinkels moest vragen, maar ik denk dat hun geen verstand van piercings hebben. Maar bedankt voor je antwoord.