Moet ik zonnebankcrème voor of na de zonnebank gebruiken?

Er zijn al zoveel van dit soort vragen gesteld en elke persoon/zonnebank zegt wat anders tegen mij. Ik heb net biodermal sun tan gekocht en ik ben voor het eerst onder de zonnebank gegaan vandaag. Moet ik nou van tevoren creme gebruiken EN daarna en hoe dik moet ik erop smeren en is dit voor het hele lijf of alleen voor je gezicht?

3 jaar geleden
in: Huid
4.9K
steid
3 jaar geleden
Ik had ook nog een toevoeging: kun je na de zonnebank meteen de crème van je huid smeren met een handdoek zodat je je kleren kan aandoen of kun je beter je kleren erover heen aandoen zonder af te vegen?
Rieneke1
3 jaar geleden
Doe waar je je prettig bij voelt. Ik gebruikte niks, nam thuis een douche, en smeerde me daarna in met een fijne vochtinbrengende creme. Ik ken die sun tan niet waar je het over hebt, maar dat lijkt me een creme met een filter? Terwijl je toch een zonnebankje neemt om een kleurtje te krijgen? Pas de zonnebanksterkte en duur gewoon aan op je huidtype, overdrijf niet.
Abcde
3 jaar geleden
Biodermal zelf vindt dat je het voor en na het zonnen moet gebruiken. Maar je moet natuurlijk niets. Het product is bedoeld om het bruiningsproces te versnellen. Om die reden dus voor het zonnen. Ook herstelt het de huid na het zonnen maar daarvoor zou je ook een goedkopere minder plakkerige aftersun kunnen gebruiken. Je kunt het over je hele lichaam gebruiken maar er bestaat ook een sun tan van Biodermal voor het gezicht. Na het lezen van de reviews zou ik het zo dun mogelijk aanbrengen omdat het nogal dik is en plakt. Of dat ook lukt moet je zelf ondervinden. Zoals al gezegd gebruik het zoals jij het prettig vindt.
https://www.biodermal.nl/producten/sun-tan-extra-bodylotion/

Antwoorden (1)

Afhankelijk van welke bedoeling jij hebt met de crème smeer jij die voor of ná de kuur in.
Alle crèmes bevatten een of meer plantaardige oliën (zoals hennepzaadolie, zonnebloemolie en/of Kukuïnoot olie). De olie houdt je huid soepel, zowel voor als na de zonnebank. Als je een crème hebt (eerst insmeren du) met een UV-factor wordt je beschermd tegen het UV-licht van de zonebank, maar dan duurt het ook langer voordat je bruin wordt.
Heb je een crème met een bronzer (heel vaak olie uit de walnotenbast) dan kan je die voor of na de kuur insmeren. In beide gevallen wordt je erg bruin, want ook zonder zonnebank wordt je bruin als je met dit soort crèmes werkt.