Ik heb al 2 jaar droge lippen. Hoe kom ik ervanaf?

Ik heb nu al 2 jaar lang last van mijn lippen. Ik kan en ga de deur niet uit zonder lippenbalsem. Paar keer naar dokter geweest en zalfje gekregen voor onder mijn lippen dit was ook droog maar nog steeds blijft het. Als ik geen lippenbalsem gebruik ga ik likken, om dit dus te voorkomen smeer ik vaseline of lippenbalsem van de tuinen op. Ik kom er maar niet vanaf en ik word er echt gek van, heeft iemand een wondermiddeltje?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Huid
1.6K
Amadea
3 jaar geleden
Je hebt het zelf herstellende vermogen van jouw lippen lamgelegd door ze constant in te smeren. De balsem verstoort het vernieuwingsproces. Oude huidcellen kunnen niet weg en daardoor krijg je nou juist droge lippen.
Rieneke1
3 jaar geleden
Wat ik erg prettig vind is die lippenstift die 16 uur blijft zitten en die je in 2 fases aanbrengt.
Het geeft het gevoel dat je lippen langdurig gesealed zijn en dus niet droog aanvoelen.
Ik heb provocalips van Rimmel.

Antwoorden (2)

In ieder geval: NIET LIKKEN! daar worden je lippen alleen maar droger van. En inderdaad: met mate smeren met cacaoboter (zo af en toe vaseline o.i.d. werkt ook) - zeker niet teveel, dan mol je het herstelvermogen van je huid. En hoe is het met de luchtvochtigheid van de ruimtes waar je verblijft? Als je centrale verwarming hebt zou je ook wat vocht aan de lucht toe moeten voegen - hang van die bakjes aan je radiatoren met water erin, of zet een bak met water op je verwarming. En altijd bijvullen, niet vergeten. Ik krijg zelf altijd flink last van mijn (droge) huid als ik stook, en geen waterbakjes bijvul (en lippen zijn gewoon héle gevoelige en dunne huid...)
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Nee ik weet het, maar ik blijf likken zodra ik er gewoon niks op smeer. Dus na 2 jaar is mijn herstelvermogen wel kapot.. ik zit eigenlijk sinds corona alleen thuis met centrale verwarmingen. Ik kom het huis nauwelijks meer uit. Ik ga het bakje water wel eens proberen. Zou een aroma diffuser helpen??
HannekeJanssen
3 jaar geleden
Dat ken ik niet. Het gaat er vooral om dat je de luchtvochtigheid in huis omhoog krijgt - dus het mag ook best meer dan 1 waterbakken zijn!
HannekeJanssen
3 jaar geleden
Dat ken ik niet. Het gaat er vooral om dat je de luchtvochtigheid in huis omhoog krijgt - dus het mag ook best meer dan 1 waterbakje zijn!
Inderdaad niet likken, want dat werkt averechts. Het beste kun je een crème kopen dat echt in de huid trekt, in plaats van balsems die een laagje op de lippen leggen. Lippenbalsem sluit namelijk de laag van je lippen af van de buitenlucht, wat resulteert in steeds drogere lippen.