Kan je zonnebrand verdunnen?

Ik heb een kinder zonnebrand factor 50. Nu is deze heel dik en moeilijk smeerbaar. Kan ik deze verdunnen waardoor die makkelijker smeerbaar word? (Nee word niet op kinderen gebruikt) de reden dat ik een kinder zonnebrand heb is omdat de andere zonnebrandcrème's te laag in factor waren voor mij.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Huid
4.8K
Inekez1
4 jaar geleden
Zonnebrandcreme wordt meestal dunner als het warm wordt. Laat je de fles lang in de zon staan, is het vaak zelfs te dun geworden om aan te brengen, dan loopt het aan alle kanten van je armen af voor je het uit hebt kunnen smeren. Dus is de creme nu te dik, even opwarmen in een bakje warm water en het wordt beter smeerbaar. Of breng het eerst aan op je handen, laat de creme warm worden in je handen en smeer het dan uit. Zonnebrandcreme moet je niet de hele dag in de zon laten staan, door langdurige verwarming schijnt de werking van de creme te verminderen. Alleen vlak voor het smeren even een beetje opwarmen dus.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Kinderzonnebrand is zo dik, omdat het vaak een laagje op de huid legt dat dient om de huid te beschermen, in plaats van in de huid te trekken. Ga je dit verdunnen, dan werkt het product (waarschijnlijk) niet meer naar behoren. Bovendien is het de vraag of je het zomaar kan verdunnen, zonder te weten of en welke emulgator je nodig hebt. Een betere keus is een zonbescherming met lagere factor te kopen en vaker te smeren. Zonbescherming is te koop bij supermarkten, drogisterijen, warenhuizen, tankstations en zelfs bouwmarkten, ga daarvoor niet rommelen aan een goed product, goedkoop of duur maakt wat bescherming betreft niet uit.

Antwoorden (3)

Het heeft precies de dikte en is gemaakt zoals het gebruikt moet worden.

Factor 50 is factor 50 bij het juiste gebruik. Je zult je redenen wel hebben om deze factor te gebruiken, dus ik zou het risico niet nemen. Aan de andere kant als je het echt wilt gebruiken en onhandig vindt, dan kun je het deze week een uurtje proberen ... met risico dat wel. Vergeet niet een goede aftersun mee te nemen.
Succes @Soraya1
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dankjewel voor je reactie je typet met... maar met wat kan ik dit het beste doen bodylotion? Ik heb zelf geen factor 50 nodig maar 25 en de hoogste verkrijgbare niet voor kinderen was 15 vandaar dat ik had gekozen voor de 50 kinder zonnebrand dus dat hij lager in factor word is niet zon heel groot probleem
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Met risico
Ja, je kunt zonnebrand verdunnen, maar dan ga je ook de beschermingsfactor verdunnen.
4 jaar geleden
Nee,

Je hebt factor 50 nodig.
Hierdoor kun je de zonnebrandcreme niet verdunnen.
Stel je doet 1 deel zonnebrand op 1 deel creme zonder SPF, dan wordt de factor 25.

In de link (niet de meest wetenschappelijke, maar wel duidelijk) wordt dit goed uitgelegd.
Kijk onder:
Foundation met SPF

Succes!
https://www.esthetichealth.nl/zonnebrandcreme-en-make-up
Indien je er factor 25 van wilt maken, gewoon 1 op 1 mengen met een goedkope lotion ( dunner dan creme)
Toegevoegd op 22 juni 2019 22:13: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik hoor graag wat hier volgens jou/u niet aan zou kloppen.
Inekez1
4 jaar geleden
Min is niet van mij.
Maar de vraag is: kun je het verdunnen?
Antwoord is: ja, je kunt het verdunnen. Dat blijkt ook uit jouw antwoord, maar je begint je antwoord met 'Nee' alsof het niet zou kunnen. Het kan wel, maar als je echt factor 50 nodig hebt is het niet verstandig. Heb je genoeg aan factor 30, dan kun je het dus wel verdunnen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt voor de reactie.
Dat is nou ook echt taal:
Ja, maar dan.......
Nee, want dan........
Dat betekent beide hetzelfde.
Het heeft altijd consequenties.
Inekez1
4 jaar geleden
Als die consequenties een onoverkomelijk probleem vormen, kan het dus niet. Zijn de consequenties te overzien, dan kan het dus wel. Zou het verdunnen één of andere chemische reactie teweegbrengen die de gehele bescherming teniet doet, of daardoor al bij aanbrengen voor huidproblemen zorgt, dan kan het dus niet. Zorgt verdunnen ervoor dat de werking een klein beetje afneemt, dan hoeft dat totaal geen probleem te zijn. Verdunnen kan ook met 10%, hoeft niet gelijk half-om-half om het spul iets smeerbaarder te maken.