Mag je je gezicht insmeren met gezichtscrème als je last hebt van acne?

Hallo, ik heb altijd last van een droge huid na het douchen en daarom smeer ik mijn huid altijd in met bodycrème. alleen mijn voorhoofd / neus (T-zone) voelen na een tijdje juist vettig en het glimt nogal. is het dan wel verstandig om je hele gezicht in te vetten ?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Huid
1.7K
Amadea
5 jaar geleden
Nee, want dan verstop je de poriën en geef je jouw huid niet de kans om zichzelf te herstellen.
Ritsuka
5 jaar geleden
Bodycreme is niet geschikt voor je gezicht
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hallo! Ik heb hier zelf ook ontzettend veel last van :(. Bodylotion is alleen geen goede oplossing. Deze is vaak op oliebasis en maakt je huid nog vetter. Je hebt last van een gecombineerde huid, het beste is om een gezichtscrème te zoeken zonder olie. Het wordt een hele zoektocht om een goede te vinden, maar het komt goed, suc6!

Antwoorden (1)

Er bestaan speciale crèmes voor een gemengde huid, zoals bij jou: droog op de wangen (?) en vet op voorhoofd en neus. Of smeer alleen je wangen in met een crème voor een droge huid. Zoals ook in de reacties: bod crème is niet geschikt voor je gezicht. Je gezichtshuid is veel dunner en gevoeliger dan de huid op de rest van je lichaam. Een goede dagcrème hoeft niet zo duur te zijn, gewoon uitproberen wat goed is voor jou.