Kan ik een navelpiercing laten zetten?

Ik wil super graag een navelpiercing alleen ik doe aan volleybal en daar moet je duiken dus krijg je wel wat klappen op je buik ook doe ik trampolinespringen en dan moet je ook soms op de buik landen kan ik wel een navelpiercing nemen of is het niet verstandig het seizoen is van allebei bijna afgelopen dus ik heb wel als jk hem dan laat zetten eerst geen training maar kan het daarna?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Huid
6.1K

Antwoorden (2)

Om te beginnen kan het zijn dat je niet de geschikte navel hebt voor een piercing. Dit kan het geval zijn als de navel te diep is of juist te veel weefsel heeft. Dat zal zorgen voor een constante druk op het sieraad, waardoor de wond niet genezen kan. Hierdoor kunnen irritaties of ontstekingen ontstaan.
Nieuwe piercings vormen een risico voor bijna elk sporttype vanwege de centrale positie op het lichaam. Daarom kun je deze beter na het seizoen nemen en pas na enkele weken weer gaan sporten.
Hier staan wat ervaringen:
https://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=725187&page=1
Voor andere risico's zie de Engelse wikipedia:
https://en.wikipedia.org/wiki/Navel_piercing
5 jaar geleden
op iedere navel kan een piercing gezet worden, er is ook niet maar 1 soort navelpiercing, je kan deze zelf aan het onderste deel plaatsen. Sport en zwemmen is geen probleem met een piercing, Ik heb er 18 over mijn lichaam verspreid. Ik zou hem laten zetten wanneer je even rust hebt en dus niet aan deze sporten doet. eens je piercing genezen is is dit geen probleem. Tijdens het sporten zou ik geen grote juwelen of piercings er aan hangen, maar een gewone simpele met 2 balletjes als uiteinde. Voor je sport een pleister er over die groot genoeg is, zodat de piercing niet geirriteerd word! bovendien heb je ook piercings van silicoon, acril, enzovoort. deze zijn flexibel, dus als je op je buik land, buigen ze mee, en voel je er niets van! ( deze worden ook gebruikt bij zwangerschap )