Wat helpt er als je verbrand bent, (om de pijn en het hele rooie huid weg te krijgen)?

Ik ben een paar dagen geleden wezen zonnen met een paar vriendinnen. Ik kom thuis en kijk in de spiegel en ik ben zo verschikkelijk erg verbrand. Ik heb al een paar dongen geprobeerd zoals, kamile handcreme, yoghurt, uiencreme maar niks helpt

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Huid
2.2K

Antwoorden (3)

Drie tips van Oma weet Raad, succes en lauwwarm douchen, niet koud!

-Zo rood als een kreeft na een zonnebad? Wilderozenolie helpt!

-Doe het EIWIT van een ei op de Verbranding! GEEN WATER gelijk een ei een dikke laag en de pijn verzacht en de roodheid verdwijnt als sneeuw voor de zon!

-Tip gekregen van een Italiaanse Dokter Rode Vinaigrette op de huid doen en insmeren en de brand verdwijnt na ca 4 uur en je gaat er niet door vervellen enz. en je behoudt de zonnekleur nog erbij dus, alleen de Rode gebruiken en geen andere. Rode is namelijk zachter voor de huid.

N.B. Tegen de pijn kunt je insmeren met yoghurt, dat hielp niet bij jou, probeer dan beter de mentholpoeder na het lauwwarm douchen. Niet Koud!

Succes hoor.
.
Nog een tip:
"Koop een Aloë Vera Plant, is altijd te koop. Te behandelen: o.a. zonnebrand-/ brand- / schaafwonden/ sneetjes. Binnen 5 minuten van de pijn af en een nieuw dun laagje huid terug. Knip 1 blad af , daarna de kartelige zijkanten er af knippen, doe een mesje tussen het blad en schraap de gehele inhoud in een soepkom -vocht en vruchtvlees. Hiermee smeer je de wonden in. De plant is ongelofelijk goed."
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Blijf van je huid af. Het is heel verleidelijk om aan je huid te zitten als er iets mee is, maar het is toch beter om van je rode huid en de velletjes die er bij komen af te blijven. Je huid herstelt hierdoor veel sneller en dat is precies wat je wilt.

Neem een pijnstiller als je verbrand bent. Dit werkt ontstekingsremmend en dat is precies wat je nodig hebt als je huid meer op die van een kreeft lijkt.
• Ga direct uit de zon als u merkt dat u verbrandt;
• Koel de huid met natte doeken of een lauwe douche, vermijd onderkoeling;
• Dep de huid zachtjes droog;
• Gebruik een vochtinbrengende, hydrocolloïdcrème of aftersun-lotion en herhaal dat zo nodig regelmatig;
• Zorg voor lichte, niet-schurende en niet knellende kledij;
• Indien nodig kunt u een pijnstiller nemen (bv paracetamol);
• Laat eventuele blaren zo veel mogelijk heel om een bacteriële infectie te voorkomen;
• Blijf minstens 3 dagen uit de zon (bij ernstige verbranding langer) om uw huid te laten herstellen.
5 jaar geleden
Mijn grootmoeder deed er MAIZENA op! De pijn en het rood verdwijnt in een dag. Je kunt heerlijk slapen.