Hoe kom ik van mijn ontzettend dikke wangen af?

Ik heb sinds een aanta jaar ontzettend dikke wangen, ze hangen als het waren om mijn gezichtsvorm heen. Heeft iemand misschien tips om hier vanaf te komen? het gaat met name over het gebied tussen de neus, het oor en de kaaklijn in ( alleen hangt het om de kaaklijn heen ). Ik heb al een aantal oefeningen geprobeerd maar alles is welkom! alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Huid
8.3K
Amadea
6 jaar geleden
Lang haar hebben dat je voor je wangen laat hangen.
https://aboutmysocalledlife.files.wordpress.com/2015/03/img_7403.jpg
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dikke wangen of hangende wangen? Hoe oud ben je? Mogelijk zijn het z.g.n hamsterwangen, soms zijn deze enigszins te corrigeren door massage, deze massage moet dan wel uitgevoerd worden door een (schoonheids)specialist die hiervoor de juiste technieken geleerd heeft. Ga eens naar je huisarts om je probleem en de mogelijke oplossingen te bespreken. .
Ritsuka
6 jaar geleden
Is het echt 'ontzettend'? Of is dit iets wat jij alleen zot ziet?
Hoe oud ben je trouwens? Je kan ook gewoon nog wat babyvet hebben, dat gaat vanzelf weg als je ouder word.
Cryofiel
6 jaar geleden
De vraag is inderdaad of je echt "ontzettend dikke" wangen hebt, of dat jouw wangen net een ietsiepietsie bolliger zijn dan gemiddeld, maar dat helemaal niemand dat ziet omdat het nog heel normaal is. Als je wangen echt superbol zijn, kun je kijken of je bijvoorbeeld vocht vasthoudt. Of dat er iets hormonaals aan de hand is. Sommige medicijnen hebben namelijk ook als bijwerking dat je er wat "opgeblazen" uit gaat zien.
Erna55
6 jaar geleden
- het kan zijn dat je een vertekend beeld van jezelf hebt.
- het kan zijn dat je bmi hoog is.
- het kan zijn dat je " gewoon" een ronde gezichtsvorm hebt.
- het kan een bijwerking zijn van medicatie die je slikt. Wat zeggen de mensen in je omgeving hierover ?

Antwoorden (1)

Het kan aan je levensstijl liggen. Drink je veel alcohol, vermijd dat. Dit geld hetzelfde voor veel zouten of zoetstoffen. Eet caliumrijk voedsel.

Waar het ook aan kan liggen is de spieren in je kaak. Probeer eens op (suikervrije) kaugom te kauwen. Zo stimuleer je het trainen van je spieren, en kunnen je wangen verminderen. Ook de "E..O" manier is geschikt. Doe de "E-O" oefening. Zeg minstens vijftien keer heel overdreven "E (zoals in 'hek') - O (zoals in 'hok'). Pauzeer even en herhaal deze oefening drie keer. Dit is een makkelijke beweging waardoor je je kaakspieren op twee verschillende manieren gebruikt, waardoor ze sterker worden en je vet van je wangen kunt verbranden. Je kunt deze oefening op elk moment doen -- zelfs achter je bureau op het werk.Doe de wanglift. Til je wangen op richting je ogen, zo ver je kunt. Gebruik je mondhoeken om je wangen omhoog te duwen. Het voelt alsof je een geforceerde, ongemakkelijke glimlach vormt. Je kunt je ogen ook dichtknijpen.
Hou elke wanglift tien seconden vast, en herhaal deze oefening meerdere keren.

Masseer je wangen na de oefeningen. Na een complete serie gezichtsoefeningen wrijf je zachtjes met je vingers over je kaken en wangen, in cirkelvormige bewegingen. Hierdoor laat je de spanning los.

Succes!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Goeie!
Misschien nog een aanvulling, kijk even naar de stand van je kaak. Als deze naar binnen staat rekt het weefsel in de wangen minder uit en hoopt het zich dus meer op.