Welk product kan ik gebruiken in een voetbubbelbad? badzout en schuimende producten zijn verboden.

Wie heeft hier al ervaring mee en wat doen jullie erin?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Huid
9.8K

Het beste antwoord

Er mogen geen schuimende producten worden gebruikt omdat anders de luchtgaten voor de bubbelfunctie van het voetenbad verstopt kunnen raken.

Met name als het erg warm weer is kan een bubbelmassage met alleen koud water al heel verfrissend werken.
Lauwwarme voetenbaden met lavendel of tijm ontspannen en zijn weldadig voor vermoeide voeten.
Warme voetenbaden met arnica, rozemarijn of zeezout-extracten stimuleren de bloedsomloop.

Lekker in een voetenbad is een essentiële olie:
lavendel ontspant en verfrist ;
rozemarijn stimuleert de bloedcirculatie ;
citroen gaat voetwratten tegen ;
tea tree olie voorkomt zwemmerseczeem en geneest ontstekingen sneller ; amandelolie maakt de huid zacht.