Hoe gaat bloed prikken als je een tattoo sleve hebt?

Een tattoo sleve, je kent het wel. De ene heeft zn bovenarm de ander zn onderarm en die andere heeft zijn of haar hele arm vol getatoeëerd. Maar wat ik me dan afvraag is of het nog makkelijk is om bloed af te nemen. Want kan je dan nog de aders goed zien?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Huid
12.4K

Het beste antwoord

Het bloedprikken zelf gaat precies hetzelfde als bij een niet getatoeëerde arm.
Bij bloedprikken moet je de aderen namelijk voelen en niet zien.
Zo kan je ook direct voelen wat soort ader het is. En hoe je het beste kunt prikken.
Wel word aangeraden om niet on tattoos te prikken. Ivm met mogelijk litteketen of beschadiging van de tattoo.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik bedoelde littekens.

In het geval dat ik iemand moet prikken in een tattoo, zal ik dit laatste dan ook altijd duidelijk uieggen aan de patient. Zodat hij/zij zelf weet wat de risico's zijn. En ik niet later de schuld krijg van een beschadigde tatoeage.