mag je concealer gebruike als je waterpokke hebt maar ze zijn wel ingedroogtT?

ik heb waterpokken maar het gaat al een beetje over, als ik weer na school ga mag ik dan concealer/foundation gebruike?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Huid
1.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Foundation etc is sowieso slecht voor je huid. Je plamuurt je poriën dicht. En ja ook de dure zijn slecht.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Foundation en/of concealer is niet slecht voor de huid, mits je de make-up verwijderd voor je gaat slapen en onder de foundation/concealer een dagcrème als basis gebruikt.
Als de waterpokken ingedroogd zijn, kan het geen kwaad make-up te gebruiken, maar hou er rekening mee dat je huid er met make-up niet mooier uitziet zolang er nog korstjes aanwezig zijn, deze zullen meer opvallen met, dan zonder make-up.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoe meer je op je huid smeert hoe slechter. Eerst dagcreme, dan foundation (wat dus de hele dag blijft zitten broeien en vaak ook nog andere make-up er overheen), avonds weer een (chemisch) middeltje om je huid schoon te maken en met een beetje pech daarna ook nog een nachtcreme smeren. De huid krijgt dan zelden tijd om natuurlijk te "ademen" en te "rusten/herstellen". Hoe meer je blijft smeren hoe meer je op den duur ook moet blijven smeren met middeltjes. Het beste is nog steeds je gezicht gewoon met lauwater wassen en alleen als je huid het echt nodig heeft iets van een creme te smeren op natuurlijke basis.
Dat cremétjes en middeltjes echt nodig zouden zijn voor de (gezonde) huid is vooral een verkooppraatje van de verkopers.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De huid van de mens ademt niet, dus dat belemmer je niet met make-up of dagcrème.
Als je je gezicht goed reinigt voor het slapen gaan, heeft je huid tijdens de nacht de tijd om te herstellen.
Alleen met lauw water de huid reinigen is niet voldoende, buiten make-up wordt de huid ook vervuild door de buitenlucht, waarin allerlei schadelijke deeltjes rond dwarrelen.
Een dagcrème beschermd je huid tegen de schadelijke invloeden van buitenaf, waaronder de zon en vervuiling.
In cosmetica zitten inderdaad vaak chemische stoffen, maar cosmetica wordt uitgebreid getest voordat het verkocht mag worden (gelukkig steeds minder op dieren).
Hydraterende crèmes (deze dienen om het vocht vast te houden in de huid, in dit geval), zijn niet slecht en hoef je niet te stapelen op den duur met andere producten, zij zorgen onder andere voor een betere elasticiteit van de huid.
Ik zeg niet dat je cosmetica wel of niet moet gebruiken, maak vooral je eigen keus daarin, maar als je het gebruikt, let dan op de etiketten, zodat je weet wat je smeert.
http://jessevandervelde.com/gezichtscreme-gevaarlijke-stoffen-die-je-moet-herkennen/
http://dierenmishandeling.eu/3-Merk.html
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
We kunnen het mooi draaien of keren maar hoe meer je smeert hoe slechter. Echt waar. Zodra je met die rommel begint moet je aan de gang blijven. Dagcreme etc heb ik het niet over. Een dagcreme op NATUURLIJKE basis kan wel goed zijn tegen een droge huid.
Ik spreek hier over een gezonde huid, als je natuurlijk echte huidproblemen hebt is het een ander verhaal en zul je naar een dermatoloog moeten.
Hele leuke links maar link 1 is natuurlijk gewoon een goeroe site zonder enkele wetenschappelijke onderbouwing en link 2 snap ik niet bij dit onderwerp.

Antwoorden (1)

Beste is om het even met rust te laten denk ik. Als je dan iets gebruikt gebruik dan foundation op waterbasis.