Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik geen stijve tepels meer heb?

Ik ben een 23 jarige jongen.Ik heb altijd last van stijve tepels. Dat is zeer irritant als ik een shirt draag zonder print.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Huid
7K

Antwoorden (1)

Als je tepels vooral stijf worden door externe omstandigheden - zoals koude - dan kun je je warmer kleden zodat je er minder last van hebt. Als ze ontstaan door wrijving met je kleding, kan een goed passend hemd helpen. Je kunt letten op het type stof en stof kiezen die zacht aanvoelt en zoveel mogelijk proberen te vermijden dat de stof stug wordt, door bijvoorbeeld je hemden niet te lang aan de lijn te laten drogen maar in de droger of in de zon. Als je tepels stijf worden omdat je seksueel opgewonden bent, kun je proberen te denken aan iets dat dit tegengaat: de hemden van je oma, een wiskundige formule of je boodschappenlijstje van deze week.

Maar voor de rest kun je er niet zo heel veel zelf aan doen. Wél zijn er manieren om ze minder zichtbaar te maken. Sommige vrouwen gebruiken daarvoor - vooral als we geen bh dragen - tepelstickers of siliconen tepelbedekkers (herbruikbaar). Te koop in heel wat webshops, meestal vind je ze bij de lingerie. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen je er niets van aan te trekken: tepels hebben we allemaal, en die zijn nu eenmaal af en toe stijf.