Wat kun je het best doen tegen zonne allergie?

Ik ben op vakantie in amerika en nou heb ik weleens last gehad van zonne allergie en soms helpt after sun enzo wel, maar zijn er misschien nog andere, betere manieren om van zonne allergie af te komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Huid
1.5K

Het beste antwoord

Bij de drogist zijn hele kleine korreltjes te koop. Het heet urtizon. Het is een homeopatisch middel tegen zonneallergie. Het helpt preventief maar ook wanneer je er al last van hebt. 1 of 2 korreltjes onder de tong laten smelten.

Tegen zonneallergie is er om te smeren ook een lijn van vsm. Dit is cardiflor sun.

Aftersun kun je even in de koelkast leggen dan verkoelt het nog beter. Wat ook erg goed verkoelt en heerlijk is bij een verbrande huid is aloë Vera gel. Dit leg je ook even in de koelkast en neemt ook jeuk weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Aangezien je allergie opbouwt elke keer dat je wordt blootgesteld, is het ook verstandig om niet teveel in de zon te gaan. Je bent er tenslotte allergisch voor. Let wel op voldoende vitamine D (maak je aan door zonlicht op je huid).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet te vaak en veel in de zon , daarbij goed insmeren met zonnenbrand , daarbij mocht je het hebben kan de huisarts een zalfje tegen de jeuk geven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vsm heeft er nu ook een spray, in de apotheek of bij de drogist, ongeveer 7 euro