Kan ik een groene gloed uit mijn natuurlijke grijze haren verwijderen met anti roos shampoo?

Geen idee hoe ik aan die groene gloed kom. Niet van het zwemmen in elk geval. Misschien door teveel zilvershampoo

een jaar geleden
in: Haar
2K
Cryofiel
een jaar geleden
Al eens geprobeerd een tijdlang een zo 'basic' mogelijke shampoo te gebruiken?

Antwoorden (1)

Het is mogelijk dat dit komt door koper. Stroomt jouw douchewater door koperen leidingen, dan kan er zich wat koper uit het water gaan hechten aan de proteïnen
in je haar en dat veroorzaakt een groene gloed.

Je kunt proberen of ketchup het verhelpt. De rode pigmenten in tomatenketchup zorgen namelijk voor het neutraliseren van de groene gloed. Verdeel de ketchup goed over het haar en dek dat vervolgens af met aluminiumfolie. Laat dit ongeveer 20 minuten intrekken en spoel het weer uit. Om vervolgens de geur ervan te verwijderen was je het haar met een gewone shampoo.
. . .
Het gebruik van anti-roos shampoo heeft alleen effect bij een hardnekkige groene gloed op gekleurd haar. Dat werkt dus niet bij van nature grijs haar.
------------------------------------
Zilvershampoo is een shampoo met een blauwige of paarsige structuur. Zou je daar teveel van gebruikt hebben dan krijgt je haar een paarsige gloed, geen groene. De groene pigmenten in het van nature grijs haar krijg je weg door ze met rode pigmenten te behandelen. En die zitten in tomaten.

Anti-roos shampoo heeft als bijeffect dat de haarkleur vervaagt. Maar grijs haar is in feite haar zonder kleur, want er wordt geen melanine meer geproduceerd door de melanocyten. Daarom heeft het dan geen nut die shampoo te gaan gebruiken om van de groene gloed af te komen.
Toegevoegd op 09 september 2022 20:17: tekst
een jaar geleden
Abcde
een jaar geleden
Ik ben gisteren een tijdje op zoek geweest, om te vinden of anti-roosshampoo ook werkt op natuurlijk grijs haar. Het enige dat ik vond was dit. https://www.haarshop.nl/blog/2016-12-groene-gloed-in-je-haar
Ik lees hier dat je met anti-roosshampoo de groene gloed kan verwijderen, maar dat hiermee ook je haarverf lichter wordt van kleur. Ik lees hier dus niet dat anti-roosshampoo niet werkt op een groene gloed in natuurlijk, niet gekleurd grijs haar. Graag een bron die bevestigt dat anti-roosshampoo niet werkt op natuurlijk grijs haar om de groene gloed te verwijderen.
Abcde
een jaar geleden
Kan ik een groene gloed verwijderen met anti-roosshampoo? Dat is de hoofdvraag. Je geeft daarop uitgebreide informatie over de mogelijke oorzaak en oplossing. Maar als antwoord op de hoofdvraag, zeg je dat het alleen werkt bij een hardnekkige groene gloed op gekleurd haar en dat het niet werkt bij ongekleurd grijs haar. Ik mis in je antwoord de onderbouwing daarvan, het waarom het niet werkt bij ongekleurd grijs haar. Ik had dat graag gelezen in een bron of andere vorm van overtuigende informatie. Ik vraag me sterk af of dit antwoord klopt.
Abcde
een jaar geleden
Ondanks je aanvulling zie ik nog niet in waarom anti-roosshampoo niet zou kunnen werken op niet gekleurd haar. Door de groene gloed bevat het grijze haar nu wel kleur. Die naar mijn idee mogelijk wel te verwijderen valt met anti-roosshampoo. De werking van de shampoo veranderd immers niet door de oorspronkelijke haarkleur. Anti-roosshampoo heeft net als andere shampoos ook een reinigende werking. Met als bijwerking dat het de kleur van gekleurde haren kan oplichten. Als voorbeeld neem ik een schilderij waar een vlek op zit. Ik reinig dat met zeep. De kans is zeer groot dat, behalve dat ik de vlek verwijder, de kleuren van de verf door de zeep vervagen. Zit er een vlek op een onbeschilderd canvas en ik reinig dat met zeep, dan zal de vlek ook verdwijnen, zonder dat het de kleur van het canvas aantast. Waarom zou het met anti-roosshampoo op natuurlijk grijs haar met groene gloed niet hetzelfde effect geven als op het onbeschilderde doek?
Abcde
een jaar geleden
De min is van mij. Dit omdat ik het idee heb, dat je zelf niet weet of je antwoord klopt. Mijn laatste vraag is te beantwoorden door iemand die weet wat anti-roosshampoo op grijs haar met groene gloed doet. Jij negeert mijn vraag en geeft daar naar mijn gevoel mee aan, dat je het antwoord niet weet. Ook bronvermeldingen blijven uit, waaruit ik opmaak dat het antwoord niet te vinden is. Komt er alsnog een goede uitleg, bij voorkeur met bron, dan verwijder ik de min (er vanuit gaande dat dat kan).