Ik heb heel erg last van een droge hoofdhuid. Anti-roos shampoo werkt niet. Heeft iemand tips?

Ik ben 17 en heb altijd mijn schouders bedekt met wat kleine witte hoofdhuid schilfertjes, doe altijd mijn best om zo min mogelijk aan mijn hoofd te zitten maar toch heb ik er veel last van (de jeuk helpt ook niet mee) dus daarom mijn vraag. Heeft iemand tips hoe ik hier van af kom! Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Haar
15.5K
ronron1212
3 jaar geleden
Je moet geen antiroos shampoo gebruiken maar een shampoo voor een droge hoofdhuid.

Antwoorden (4)

Als ook je haar droog - niet te vet - is zou je je hoofdhuid ook eens in kunnen smeren met gewone olijfolie of zonnebloemolie. Eventueel een "masker" van maken met aluminiumfolie en een plastic zak over je haar, en dat een tijdje laten zitten. Ik hoop dat dat helpt!
3 jaar geleden
Lijkt op seborroeisch eczeem. Geen agressieve shampoos gebruiken. Niet te warm douchen.
Je zou Selsun kunnen proberen. Houd je goed aan de voorschriften.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Mijn collega zweert echt bij babyshampoo. Het is even wennen en je mag er volgens haar niet te vaak mee wassen (hooguit twee keer week). Misschien het uitproberen waard?
Het heeft volgens haar een minder agressieve werking.
Toegevoegd op 22 december 2020 15:01: tekst
3 jaar geleden
Hi Jonathan, wat naar dat je hiermee zit!
Het is herkenbaar maar gelukkig ver l eden tijd voor mij. Ik had ook een erg droge hoofdhuid met veel jeuk. Mijn haardos werd ook dunner, het leek op een bosje stro. Door stress, kleuren en agressieve shampoos waren de talgkliertjes dicht gaan zitten, wat haargroei belemmerde.
Ik gebruik nu veelal kappersshampoo zonder sulfaten, parabenen etc. Ik had mijn hoofdhuid door een microscoop laten bekijken, bij een kapper.
Ik kreeg een "dry scalp shampoo". Af en toe koop ik ook vitamine voor huid haar en nagel. Een goede föhn, haren droog deppen ipv wrijven.
Het is dus een heel pakketje. Ik wens jou veel succes en verbetering van je haarprobleem!