ik las al dat je antwoord had gekregen over een effileer schaartje, die vind je in meerdere winkels zelfs in kruidvat. Wel wil ik u waarschuwen..knip niet horizontaal! je gaat lijnen maken en kapjes maken..dus wat ik eerder voorstel is de ouderwetse manier! je gaat om een ouderwets mannen scheermes, wat in kapsalons nog dagelijks gebruikt word voor her uitdunnen van haar! je grijpt plukje per plukje vast, en glijd het mesje erover, zo snijd je een laagje weg, waardoor het dunner valt. Als het echt budgetief gedaan moet worden kan je het zelf ook gewoon doen, met een goedkoop scheermesje dat je overal vind, zoals voor op de benen! dit werkt hetzelfde als het mannelijk scheermesje, gewoon over het haar glijden. Heeft u al overwogen om laagjes in je haar te laten knippen? zo oogt het ook wat dunner. Bovendien als de dikte aan de PUNTEN ALLEEN moet aangepast orden zou ik de scheermes techniek gebruiken, maar als het over heeeeel de lengte is, LAAGJES! anders krijg je vervelende plukjes enzo
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kan geen probleem.
Als je lang haar hebt en het zelf wilt uitdunnen (omdat het een dikke bos is), moet je een uitdunschaar kopen. Let er wel op dat je een uitdunschaar koopt voor mensen en niet voor dieren.
Verder moet je een zogenaamde effileerschaar kopen. Deze dunt alleen uit, zonder het kapsel te veranderen/korter te maken.
Je kunt met deze schaar op plekken waar je het haar te massief vindt, gewoon knippen.
Op deze plekken wordt het haar dan dunner.
Probeer een beetje symmetrisch te werken: wat je links doet, doe je ook rechts.

https://www.haarshop.nl/blog/2015-08-kapper-uitdunschaar-kopen/