Heeft iemand tips voor mijn pluizige haar?

Hee, ik heb eigenlijk altijd al last van heel erg pluizig haar. Ik heb zelf eigenlijk het idee dat ik het wel goed verzorg. Ik was het 2/3 keer per week met shampoo en condisioner. Verder heb ik al wel wat dingen geprobeerd voor mijn pluis haar maar niks werkt eigenlijk. Ik heb dik haar met een een beetje slag en soms heb ik opeens veel meer krullen. En ik draag eigenlijk altijd een staart omdat mijn haar echt ontploft is als ik het los doe... ennnnnn als ik dan een staart in heb heb ik ook heeeel veel baby jaartjes wat ik ook echt verschrikkelijk vind. Is er iemand die ook zulk haar heeft of iemand die goede tips heeft??? Xxx

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Haar
2.3K
HannekeJanssen
5 jaar geleden
Het kan zijn dat je het te vaak wast. Als je haar erg droog is zou ik het minder vaak wassen, en dan met een shampoo tegen pluizend haar (dat bestaat vast). En op tijd bij (laten) punten
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik denk dat je van je zelf krullend haar hebt maar nog niet op die manier verzorgd. Kijk is op Google of YouTube naar de curly girl method. Dit is een methode om je haar te wassen met sulfate en siliconen vrije shampoo en conditioner en 1 keer per week masker gebruiken ook zonder siliconen, geen hitte gebruiken en weinig je haar wassen. Tijdens conditioner de Krul er in knijpen.

Antwoorden (2)

Eerst kan je het beste naar de kapper gaan. Dode punten kan een oorzaak zijn van pluizig haar. Gebruik shampoo en conditioner voor pluizig haar als je dat nog niet deed en eens in de 2 weken een haarmasker. Wanneer je haar minder pluist kan je dit eens in de 4 weken doen ofzo. Mocht er echt helemaal niks werken kan je beter naar de kapper gaan voor advies
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Probeer je haar zo min mogelijk met shampoo te wassen. Als je haar niet snel vet wordt kun je het het beste alleen schoonspoelen met water en een conditioner gebruiken. Kam je haren terwijl je conditioner er in zit het liefst uit met je vingers of een grove kam. Gebruik ook met regelmaat een masker in plaats van conditioner. Wrijf je haar niet droog met een handdoek maar dep het droog met een microvezel doek of t-shirt. Wat producten betreft kun je het beste kiezen voor SLS-vrije producten die hydraterend zijn. Producten die keratine bevatten zijn ook heel fijn voor jouw haartype. Succes!