is het mogelijk je haar te blonderen voor ongeveer 6 weken?

ik wil in de zomervakantie eigenlijk lichter haar. heb nu gemiddeld haar kan het niet zo goed uitleggen, zie afbeelding. maar ik wil iets blonder en dat het dan vervaagt na 6 weken ofzo. bestaat iets van kleurspoeling nog?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Haar
2K

Antwoorden (1)

Nee, je kunt je haar niet voor een paar weken blonderen. Om je haar lichter te maken moet er kleur uit je haar worden gehaald, kleur dat uit je haar is, komt niet vanzelf terug. Donkerder kleuren kan wel tijdelijk, door een laagje kleur om het haar te leggen, maar om het haar lichter te maken, moet je er eerst kleur uithalen. Vergelijk het met een donker papiertje waar je met een lichte stift een streep op zet, na het drogen zie je die streep niet meer, of juist donkerder dan de kleur die je gebruikt hebt, terwijl je, als je een donkere streep op een licht papiertje zet, je deze duidelijk ziet.
Wel kun je, om je haar er tijdelijk lichter uit te laten zien, kiezen voor tijdelijke extensions, die je zelf in en uit kunt doen, hoe meer van deze extensions je in je haar doet, hoe blonder je lijkt.
Deze extensions zijn te koop bij veel kapsalons, kledingzaken en warenhuizen, van goedkoop tot heel prijzig.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik verf mijn haar al heel lang, maar je haar kleuren of ontkleuren gaat niet voor weken.
Je krijgt altijd een uitgroei die zichtbaar wordt vanaf het moment dat je het gevefd hebt.
Het ligt er dus ook een beetje aan, welke kleur je hebt en in welke kleur je het wilt hebben,of dit tijdens jouw vakantie periode op gaat vallen.
Ik ben wit/grijs en heb nu koper/rood haar. Dat moet je echt goed bijhouden.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Marja89 lichter kleuren kan niet tijdelijk, daarin tegen is donkerder kleuren wel mogelijk voor een paar weken. Uitwasbare haarkleuringen hoef je niet te mengen, je kunt ze direct op het haar aanbrengen. Deze kleuringen bereiken alleen de buitenste laag van het haar, er wordt hiermee een laagje om het haar gelegd (al gaat dat bij poreus, of lichtblond haar onbedoeld wel eens mis). Niet uitwasbare kleuringen gaan echt in het haar, de haarschubben worden geopend om de kleuring binnen te laten en sluiten bij de nabehandeling. Veel thuiskleuringen zijn niet geschikt voor grijs haar, voor jou zal een uitwasbare kleuring vinden dus moeilijk worden. Probeer je haar eens langzaam steeds een stapje lichter te kleuren met een warme (goud)tint, dan heb je op den duur ook minder last van uitgroei (valt minder op) en het geeft je waarschijnlijk ook een zachtere uitstraling.