Welke shampoo bij gevoelige huid en snel roos?

Ik heb blijkbaar een vette hoofdhuid en dit zorgt onder andere voor dat ik snel roos heb. Ik had op internet gelezen dat het kon helpen als ik Shampoo met octopirox zou gebruiken. Ik heb nu 2 verschillende soorten geprobeerd en inderdaad wordt mijn roos minder. Maar als ik het gebruik krijg ik een geïrriteerde huid op mijn gezicht. Het wordt rood, droog en krijg een erg brandend gevoel over heel mijn hoofd(ook op mijn hoofd waar mijn haar zit en dus niet alleen mijn gezicht). Ik gebruik graag producten zonder parfum of ander bijtende stoffen. Nu vroeg ik me af of er een shampoo zou zijn met octopirox zonder bijtende stoffen of dat er misschien een ander oplossing is voor mijn probleem? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Haar
1.2K
jacob46
6 jaar geleden
Ik zou eens Selsun shampoo proberen. Wel goed je hoofdhuid in masseren
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je gezond en gevarieerd eet en drinkt, heb je helemaal geen aanvullingen nodig wat vitaminen betreft, als je vermoedt dat je tekorten hebt, laat dat dan eerst testen bij de huisarts voordat je een supplement aanschaft.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Beste, Ik raad je aan om head & shoulders te gebruiken. Ik vertel dit uit mijn ervaring. Vroeger had ik veel roos. Totdat iemand me zei dat ik head & shoulders moest gebruiken. Sindsdien krijg ik nooit meer roos. Ik heb zolang geen roos meer gehad dat Ik het zelf was vergeten. Ik zag deze vraag voorbij komen, en dacht even om jouw een goeie antwoord te geven. De head & shoulders kun je overal kopen.

Antwoorden (1)

@Joost, hiermee moet je even naar de huisarts toe. Je krijgt dan op recept een speciale shampoo (2 keer per week gebruiken, 5 minuten inwerken en daarna uitspoelen).
Je moet het wel goed doen, gebruiksaanwijzing volgen.

Morgenochtend even huisarts bellen, afspraak maken en klaar.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga mijn huisarts zeker bellen.