Wat is de maximale groeilengte van mensen haar?

Heb zelf lang haar tot net voor bij mijn billen, maar vraag mij wel eens is er misschien een maximale groei lengte van je haar, Houdt het op met groeien als het je knieeen heeft bereikt of je enkels, of kan het echt kilometers lang worden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Haar
1.4K
Erna55
7 jaar geleden
Het wereldrecord lang haar is 5 meter 63.
http://www.allerecords.nl/vrouw-met-het-langste-haar/

Antwoorden (1)

Gemiddeld kunnen hoofdharen 120 centimeter lang worden. Maar of je dat haalt is nog maar de vraag. Bij je geboorte is namelijk al bepaald hoe lang jouw haar kan worden en dat heeft met je genen te maken. Die bepalen behalve de kleur van je ogen, je lichaamslengte en of je bijvoorbeeld sproeten hebt ook de maximale lengte van je haren. En aan die informatie kun je niks veranderen. Ook de groeisnelheid varieert. Je haar kan maximaal een halve millimeter per dag groeien.

Een Chinese mevrouw heeft het langste haar ter wereld, namelijk 5,6 meter. Zij staat daarmee in het Guinness book of Records. Dat zal waarschijnlijk dan ook de maximale lengte zijn die mogelijk is.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Drie interessante dingen: Je bron: 1. "Haren kunnen 120 centimeter lang worden."
Jij: "Gemiddeld kunnen hoofdharen 120 centimeter lang worden."
*Dat is niet hetzelfde. Je bron:
2. "Wist je trouwens dat een Chinese mevrouw het langste haar ter wereld heeft? Haar haren zijn wel 5,6 meter lang! Zij staat dan ook in het Guinness book of Records."
*Dat spreekt 1. in diezelfde bron tegen. Jij:
Dat zal waarschijnlijk dan ook de maximale lengte zijn die mogelijk is.
*Dat klinkt als een route naar een drogreden, dan wel een nietszeggende uitspraak (door het woord waarschijnlijk). Immers morgen kan zij of een ander dat record verbreken.