Ben je na haren laten laseren voor altijd van de haargroei af, of tijdelijk? En wordt dit vergoed?

Na eetstoornis heb ik veel last van extreme haargroei op mijn armen en benen. Nu kwam ik op internet laseren tegen en heb ik twee vragen:
1. Ben je dan voor altijd van de haren af, of komen ze na een jaar weer terug?
2. Wordt dit vergoed?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Haar
7.5K

Antwoorden (4)

Bij laseren worden de haarzakjes vernietigd, dus dat is meestal blijvend.
Ik zeg meestal omdat het niet bij iedereen goed pakt. Het werkt het beste als je donker haar hebt, dat goed afsteekt tegen je huid.
Of het vergoedt wordt ligt aan je verzekering, je moet dan eerst een verwijsbriefje van je huisarts voor de specialist, die bekijkt of het echt nodig is, bv wegens ziekte.
10 jaar geleden
Het is semi permanent. De haartje die gelaserd zijn verdwenen, maar anderen komen gewoon weer terug.
Als je gaat laseren zal je je hele leven moeten laseren. En dat is een dure grap.
Verzekering dekt het alleen als er medische redenen zijn.
Ik heb het gedaan.. En nu 2 jaar geleden en het komt langzamerhand komt alles terug.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het ligt eraan hoe vaak je lasert. Als je wilt dat je haartjes ontlast tijdelijk weggehaald worden. Moet je je ondervinden tussen de 1 tot 3 laserbehandelingen. En als je wilt dat ze voor altijd wegzijn (wat duidelijk kan, en nee je moet niet je hele leven laseren -_-) dan moet je ongeveer 4 tot 8 behandelingen krijgen. Veel succes. Maar t is geen prijsje
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wanneer de haar vastzit in het haarzoekje en dus volledig wordt verwarmd tijdens de behandeling, zal hieruit geen nieuwe haar meer kunnen groeien. Dus weg is weg. Wil dat dan zeggen dat je voor je leven haarvrij bent, waarschijnlijk niet voor 100%. Na 4 tot 6 behandelingen zal het behandelde gebied er vrijwel haarvrij uitzien. Er blijven echter donsharen achter en deze kunnen in de loop van de jaren onder invloed van hormonen, medicatie of overmatige irritatie tot nieuwe terminale haren ontwikkelen. Deze kunnen dan weer permanent worden verwijderd. Het totale aantal haarzakjes is al voor je geboorte bepaald, je ontwikkelt geen nieuwe haarzakjes meer tijdens je leven. De behandelingen worden alleen vergoed bij dames in het gelaat ( met uitzondering van bepaalde gevallen, die verwijzing van huisarts en of ziekenhuis hebben) daarnaast ligt het aan je zorgverzekering en of je aanvullend verzekerd bent, en kijken de meeste zorgverzekeraars of de behandelaar bij de ANBOS staat ingeschreven. Voor meer vragen over laserontharing kijk op www.gohair.nl