Waarom heeft onze Koningin (en de vorige trouwens ook) altijd hetzelfde kapsel?

Is dat een verplichting om op de afbeelding van de munten in onze portemonnee te blijven lijken?
Of draagt ze een pruik en loopt ze als het zo uitkomt gewoon met een ander kapsel over de markt, zonder herkent te worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Haar
1.5K
jc54
14 jaar geleden
Ja, een hanekam lijkt me wel wat, zo met de naderende carnaval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag +1. Jammer dat er zovelen lomp reageren ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank voor de +. Verder is dat natuurlijk jouw mening. Ik vind persoonlijk dat er tot nu toe niemand echt veel te ver gegaan is. De vraag is serieus, maar ik zie altijd alle antwoorden op mijn vragen als een kado. Dus ook de minder serieuze antwoorden. En met een kado doe ik altijd wat ik zelf wil. Dus ik probeer de reacties die ik het meest waardeer te onthouden, en de reacties die me niet boeien probeer ik weer snel te vergeten.
Voor alle duidelijkheid, ik heb niets tegen de Koningin en haar gevolg, behalve dat het mijn portemonee kan raken.
jc54
14 jaar geleden
@conan. Mooi gesproken!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi gezegd Conan.
En maak je over je portefeuille niet te veel zorgen het kost je nog geen €7,30 per jaar ;-).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Rick, daar had ik toch een lekkere uitsmijter van kunnen eten!
Sorry, maar ik ben thans werkloos en maak me wel degelijk zorgen over mijn portefeuille...
Maar was wel een mooie reactie van jou!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha, ik vind het idee dat ze verplicht zoveel mogelijk op de munt-afbeelding moet blijven lijken wel erg cool :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Fynnya: Leuk dat je mijn gedachte weet te waarderen :)

Het beste antwoord

Hare M. staat voor herkenbaarheid en stabiliteit. Ze is het ‘logo’ van de regering, van Nederland. Dus moet ze er zoveel mogelijk hetzelfde uitzien. Kleding mag anders, dat doet iedereen en daar kijk je wel doorheen. Figuurlijk gesproken! Vooral de rare hoedjes worden verwacht en doen daaraan niet af. Integendeel, misschien zelfs.
Bovendien moet het zo gemiddeld en zo acceptabel mogelijk zijn. Het laatste waar ze op zit te wachten is een artikel in een roddelblad over de ‘‘belachelijke piekhaartjes van een aftandse vorst die jong denk te lijken’’, of zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Omdat ze anders telkens nieuwe munten moeten drukken en de postzegels moeten vernieuwen (;
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Denk ik ook! +1
Zo moeder, zo dochter of misschien dezelfde kapper.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze niets anders wil anders had ze het wel anders gedaan , haar hoeden blijven zitten ,het haar zit immers om de hoed heen geföhnt .;-)

Toegevoegd na 13 minuten:
ik denk dat ze ook altijd dezelfde kapper heeft al die jaren hahha die kan niets anders als dat ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk inderdaad dat het gewoon een kenmerk is voor Nederlandse koningin zijn.

Misschien loopt ze inderdaad wel met lange donkerbruine krullen en strakke jurk over de markt met sexy slippers.
I guess, we'll never find out.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze maar 1 keer per 75 jaar een nieuw betongietsel mag declareren bij het Nederlandse volk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit ziet er netjes uit. De eerste indruk tussen een student en een hells angel is ook anders. Een student oogt beter dus hier zou je sneller contact mee maken. En het zal wel veel verwarring brengen als beatrix morgen het kapsel van shoegalie hooper heeft
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kapsel van de koningin is speciaal voor haar ontworpen (ik meen door een Parijse kapper). Het moet symbool staan voor een kroon. Er zit dan ook veel haarlak in en bij statiebezoeken reist er een persoonlijke kapper mee.
Bij persoonlijke uitjes heeft de koningin haar eigen losse haardracht.
Het is wel prettig dat ze niet steeds van kapsel wisselt, want dan moeten ze steeds nieuwe munten slaan en nieuwe postzegels ontwerpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb een maal er iets van gehoord dat het een pruik was : om de reden met dat kapsel de kapper elke dag meer dan 2 uur werk mee heeft om het in model te krijgen .