Zijn er mogelijke nadelen aan het knippen van je schaam haren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Haar
22K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Auw
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik was niet van plan mis te knippen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar met een schaar is die kans best groot, niet dat je hem er af knipt, maar een sneetje is ook niet leuk. Beter kan je een tondeuse of baardtrimmer met een opzetstuk nemen, dan wordt alles even lang en is er geen kans dat het mis gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een koud kruis misschien?

Het beste antwoord

naast het nadeel van wat jeuk, moet je er ook rekening mee houden dat je sneller een infectie ( bij dames dan toch) kunt krijgen, omdat de haren ook "rommel" van buiten tegen houden. Haal het dus rond het geslachtdeel niet allemaal weg, in de schaamstreek is het geen probleem.Het voelt zelfs frisser dan een volle bos.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ik denk niet dat er nadelen zijn bij het knippen van je schaamharen, deze groeien vanzelf weer aan.

wel moet je als je besluit over te gaan tot het scheren van je schaamhaar, rekening houden met de scheerrichting, de gevoeligheid van je huid.
scheer altijd met een scheergel voor gevoelige huid of speciaal voor de bikinilijn.
na het scheren een after shave lotion of bodylotion aanbrengen anders krijg je last van bultjes.
een nadeel van scheren er kunnen jeuk en bultjes ontstaan.

ook kunnen na het scheren haren stugger, donkerder en sneller terugkomen.

houd je aan de scheerrichting namelijk met de haren mee, anders kun je last krijgen van ingegroeide haren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haar gaat niet sneller groeien na scheren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Idd dit is een heel mooi verhaal over ScherenMaar dat wijkt af van de vraag
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja ik dacht ik geef wat extra informatie mocht diegene na het knippen over willen gaan op scheren..
over knippen valt weinig te zeggen namelijk behalve, het kan geen kwaad en groeit weer aan..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké nau toch bedankt Roxy123
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze voelen stugger aan omdat er geen klein puntje meer aan de haar zit wat al is afgesleten en glad maar een dikke doorgeknipte haar. Het wordt dus niet stugger en het groeit niet sneller (dat lijkt weer zo omdat al je haren een bepaalde maximumlengte hebben: vergelijk wenkbrauwen met schaamhaar en hoofdhaar).
Knippen kan geen kwaad, geen nadelige gevolgen als je bij het aangroeien een beetje jeuk accepteert.
11 jaar geleden
Bij het knippen van je schaamhaar worden, net zoals bij het scheren, de eindjes van je haren erg 'bot'. Ze zijn recht afgesneden en voelen 'stoppelig' aan. Het kan dus zijn dat je na het knippen jeuk krijgt door het stoppelige gevoel. Dit gaat vanzelf weer over als de eindjes van je haar weer wat afslijten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pieter2011
11 jaar geleden
Nu begrijp ik waarom de bloemenman altijd zegt:
"Je mot ze wel schuin afsnijen".
Pieter2011
11 jaar geleden
Gelukkig toch nog iemand die van droge humor houdt ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@pieter, maar dat geldt toch alleen voor de gordelroosjes?
Pieter2011
11 jaar geleden
Nee joh, dat moet bij een heleboel bloemen en planten. De penisplant, gatenplant, venushaar... Altijd schuin afsnijden, volgens mijn bloemist.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus ook voor de roosjes die onder de gordel groeien, zoals stippel zegt ;-)
Het heeft 1 nadeel en 1 risico, namelijk:
- Zoals al eerder werd genoemd hier, knip je de haartjes recht af, waardoor deze botter worden en zal je schaamhaar dus stug aanvoelen. Dit wordt na een week wel minder, aangezien de haartjes slijten
- Risico van het knippen is, dat zeker in de buurt van de edele delen, je moet oppassen met het knippen aangezien je bij onvoorzichtigheid in je vel kunt knippen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou het verkeerde haartje kunnen knippen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Schaamhaar bij de mens heeft te maken met de behoefte om geur aan de mogelijke partner te tonen. Haar houdt namelijk een geur makkelijk vast. Dit herkennen van geur gebeurt volledig onbewust maar per definitie is elke persoon aan zijn of haar geur te herkennen. Dat onbewuste herkennen gaat via het orgaan van Jacobson.

In de huidige tijd is er geen primaire noodzaak meer om te komen tot herkenning van een partner via geur. Er is dus geen andere dan een mogelijk esthetische reden om schaamhaar te laten groeien. Geen nadelen dus.