Waarom hebben arme negers in Afrika geen afrokapsel? En dan bedoel ik de echt arme die je vaak ziet op tv als er weer een hongersnood is.

Daar heb je toch niet de tijd voor om het te gaan knippen als je 1e prioriteit eten is, of is het zo dat het niet langer kan groeien?

Beetje rare vraag, maar ik vroeg het mij gewoon opeens af

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Haar
6.1K

Het beste antwoord

Bij een hongersnood is het probleem dat er niks meer gedaan kan worden om eten te verbouwen/vinden, tijd zat dus en een schaar of mes is nog wel te vinden.

Een afrokapsel is veel werk om mooi en schoon te houden en tijdens een hongersnood is het meestal bloedheet en stoffig, dus liever alles eraf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ze hebben geen geld om de kapper te betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe zo dat?? Niet elke afrikaan heeft kroes haar, net zo min als een Nederlander blond is. En knippen daar gebeurt nog zoals vroeger hier, thuis in de stoel in de avonduren en een pot op de kop.
Hoewel je misschien geen eten hebt, is er in de avond altijd wel een moment om je haren te knippen. En een afro kapsel is veel werk, als je bedoelt: De grote bezem van haren op je hoofd. Als je dat kroeshaar niet onderhoudt wordt het een grote klit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet alle voedingsstoffen en vitaminen binnenkrijgt dan zal je haar zeker niet zo snel groeien, of zelfs uitvallen. Ik denk ook niet dat ze in dat soort gebieden in Afrika naar de kapper gaan, waarschijnlijk knippen/snijden/scheren ze bij elkaar het haar kort. Daar gaat niet zo veel tijd in zitten, en is vaak ook praktischer gezien de hygiene, het haar wassen zal ook niet dagelijks gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kroeshaar hoeft minder vaak geknipt te worden dan steil haar, dus het is niet zo dat het iedere 4-6 weken bijgeknipt hoeft te worden. De reden hiervoor is natuurlijk dat het in een krul groeit. Wanneer haar met b.v. 1 cm per maand groeit, is het verschil bij steil haar al snel te zien. Bij kroeshaar zal het dus veel langer duren voordat het echt in volume toeneemt. En eens in de paar maanden de boel bijwerken is natuurlijk alweer een heel ander verhaal dan eens in de paar weken.