Is het waar, dat als je een grijze haar op je hoofd verwijderd. Je er meer grijze haren voor terug krijgt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Haar

Het beste antwoord

Dat werd vroeger gezegd, het is gewoon een fabeltje. Het uittrekken van een grijze haar doet niets meer dan het verwijderen van die ene haar. Grijs haar is het gevolg van het op natuurlijke wijze verdwijnen van het pigment in de haarschacht . Dit is in de eerste plaats genetisch bepaald en het is een bekend gevolg van het verouderingsproces. Er zijn echter nog meer redenen die er voor kunnen zorgen dat het haar grijs wordt. Denk hierbij aan langdurige ziekte, stress en zorgen, maar het wordt ook wel in relatie gebracht met een vitamine B gebrek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee is niet waar... Broodje aap ook dit...

Maar als je grijs wordt, is wel niet alleen die ene haar maar binnenkort ook veel meer haren grijs hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik kan er over meepraten..
Ik was een jaar of 24 toen ik grijs begon te worden..
Ja en nee.

Nee, want elke haar beslist voor zichzelf of hij grijs zal worden of niet.

Ja, want als er één haar heeft besloten grijs te worden, is er alle reden om ervan uit te gaan dat andere haren binnenkort datzelfde besluit zullen nemen. Maar dat hadden ze toch wel gedaan, of je die ene grijze haar nu had weggehaald of niet.

Grijsheid is een natuurlijk iets. Niets om je voor te schamen. Beter natuurlijk en elegant en charmant grijs, dan onnatuurlijk rondlopen met een te zwaar gekleurde haardos die niet je gezicht en de rest van je lichaam past.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik voel me gevleid :-,
Cryofiel
14 jaar geleden
Je bent een goed voorbeeld. ;-) Je grijswitte haar staat je goed. Past bij je. Je bent jezelf. Stel dat je jouw haar zwart zou verven. Dan staat het plotseling heel onnatuurlijk. Past niet bij de kleur van je huid - moeilijk voor te stellen, tot je iemand tegenkomt die wél precies die fout heeft gemaakt. Zelfde met (kastanje)bruin of andere kleuren. Niet doen. Gewoon zoals je bent, dan ben je jezelf, dan word je gewaardeerd om jezelf, dan zit je het lekkerst in je vel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb mijn haren jaaaren lang geverfd, altijd donker.
Maar als ik nu die foto's terug zie dan denk ik inderdaad dat ik het maar zo laat.
Ik moet wel zeggen dat ik toen ook jaren jonger was en dan wil je nog niet echt met grijs haar lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plus +1 vergeten ;-,
als het goed is krijg je voor iedere haar die je verliest weer een ander terug of ie nou grijs blond rood of zwart is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee dat is lariekoek!