je haar "plat" tegen je gezicht modelleren. Sluiks erlangs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er maar net vanaf welke vorm je gezicht heeft. Als je een rond of vierkant gezicht hebt, is dat niet altijd mooi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar daar heb ik geen informatie over. En of iets mooi is, is voor iedereen anders!
Als je je haar stijlt en los laat hangen langs je gezicht lijkt je gezicht slanker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opzij vallende pony:
Een lange, opzij vallende pony creëert hoeken in het gezicht en de schuine horizontale beweging zorgt voor de illusie van een smaller gezicht. Een pony die net het jukbeen raakt en dan spits in een neerwaartse hoek loopt van wenkbrauw tot tegenovergestelde oor zorgt voor een afslankend effect. Een stompe, rechte pony is geen goed idee; die maakt de wangen alleen maar breder en het gezicht zwaarder.

Zijscheiding:
Daar waar een middenscheiding zorgt voor kromming, werkt een zijscheiding afslankend, want die geeft een hoekig voorkomen aan het gezicht. Los van de haarlengte maakt een zijscheiding het gezicht onmiddellijk slanker, want de focus is wég van het midden.

Je kiest beter niet voor té kort of té breed haar. Een bob is echt geen goed idee voor iemand met een zwaar gezicht. Een snit waarbij het haar dicht tegen het hoofd ligt en met franjes en zachte lijnen rond het gezicht om een deel van wang en kin te verbergen, is dan wél weer OK.

Alhoewel kleur niet de allesbepalende factor is om een gezicht smaller te doen lijken, kan je via highlights voor contrast zorgen. Dit creëert schaduw, wat weer afslankend werkt.