Als je dreadlocks neemt, en dan na 1 jaar ofzo weer uit doet, zijn je haren dan heel erg dood, of valt dat wel mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Haar
4.1K

Antwoorden (5)

Dreadlocks doe je niet uit die scheer je af. Het nieuwe haar zal altijd weer goed zijn.

Toegevoegd na 5 uur:
Knippen zal inderdaad beter werken maar het idee blijft, je houdt een mooi kaal hoofd over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Klopt, daarna ben je bijna kaal. Klasgenote van mij heeft dit gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan ze er niet afscheren. je moet t knippen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja klopt, zat er al aan te denken dat een tondeuse hard vast zou lopen in zulke stugge klitten.
dreads kan je er niet uithalen, je moet ze afknippen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haar is per definitie dood. Dreadlocks kun je er niet zomaar uithalen, dat wordt echt knippen dan, en daarna krijg je weer gewoon haar terug (nog steeds dood, want wat wij haar noemen is net zo dood als nagels bijvoorbeeld).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je vrij stug haar hebt, dan kan je mogelijk je dreads uitkammen. Het ligt er vooral aan hoe de dreads gezet zijn. Als ze met permanentvloeistof gezet zijn kan je uitkammen vergeten :)
Als ze puur natuur gezet zijn, doen ze er lang over om mooi te worden (2 jaar bij mij) dus dan wil je je dreads er niet uit hebben na 1 jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt ; echte 'puur natuur'-dreads zijn pas na ruim een jaar voldoende vervilt om dreads genoemd te mogen worden. Langzamer naarmate je sluiker, haar hebt.
Dreadlocks KUN je er niet uithalen, althans, echte niet.
Die maken namelijk gebruik van het natuurlijke gegeven dat wol (haar is ook een soort wol) vervilt als je het onder warmte en vocht tegen elkaar wrijft, en dreadlocks zijn feitelijk vervilte slierten haar ; de schubben van de haren grijpen allemaal in elkaar.

Nu is haar sowieso al 'dood' op het moment dat het uit je hoofd komt , maar uit 'normaal' verzorgd haar (normaal tussen aanhalingstekens omdat shampoo en heet water ook niet echt natuurlijke voorwerpen zijn natuurlijk) zijn de klitten nog wat makkelijker weg te kammen.

Als je dus definitief van je dreadlocks af wilt, zit er weinig anders op dan ze vrij dicht bij het hoofd af te knippen. Het voordeel daarvan is dat in eerste instantie AL je haar weer gaat groeien, waarna je het eerste half jaar, jaar een prachige dikke bos hebt. (Op de lange duur herstelt zich dat wel weer in je natuurlijke staat).