Kun je definitief huid ontharen waar een tattoo op zit?

Ik wil graag een tattoo op mijn enkel, maar ik wil ook graag mijn benen definitief ontharen met IPL of laser techniek. Kan ik eerst de tattoo laten zetten en daarna definitief laten ontharen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Haar
23.3K

Antwoorden (4)

Voor ontharen gebruiken ze een ander soort laser techniek dan om een tattoo te verwijderen. Dus het zou wel moeten kunnen. Maar als je het zeker wilt weten kan je misschien beter even bij de tattoo shop of de ontharingskliniek vragen. Die hebben er meer verstand van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je er zeker van wilt zijn en niemand kan je het antwoord geven; laat dan eerst ontharen en zet daarna de tattoo :-)
Volgens mij is het voor beide overigen beter om dit na de zomer te doen. Met een tattoo mag je een tijdje niet zwemmen en in de zon en naar mijn weten mogen gelaserde benen ook niet in de zon (heb zelf die flitstherapie gedaan en mocht van tevoren en achteraf niet in de zon of onder zonnebank)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst ontharen!

Door de laser kunnen de kleuren (met name de zwarte inkt) vervagen. Tattoeages worden namelijk, als je deze wilt verwijderen, met een soortgelijke methode vervaagd cq verwijderd. Uiteraard kan je hem daarna weer laten bijwerken, maar dat is toch zonde van de tijd en het geld?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat gaat ten koste van je tattoo. Ik spreek uit ervaring, Na nu 4 jaar te hebben moeten wachten,(wel zo af en toe een stukje te hebben geprobeerd bij te laten werken) kan ik 05-01-2019 eindelijk alles laten bijwerken. En geloof mij dat het er niet uitziet tranen in mijn ogen van de schade.