Hoe komt het dat wenkbrauwharen na veelvuldig epileren niet meer terugkomen, maar al die andere haren wel?

Epileren op je benen, daar staat het te popelen om weer tevoorschijn te komen. Net als snor, oksel en andere ongewenste haren. Maar als je een paar keer onbedoeld haartjes hebt verwijderd bij je wenkbrauwen, blijven ze ook weg.
Gekkigheid!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Haar
11.2K

Het beste antwoord

Een normale hoofdhaar groeit ongeveer gedurende 2 tot 5 jaar en groeit ongeveer met een snelheid van 1 cm per maand. De haren van de wenkbrauwen groeien gedurende ongeveer 10 weken en gemiddeld 0,16 mm per dag. Het belangrijkste zichtbare verschil is dat ze een veel kortere groeicyclus hebben en daardoor korter blijven.

Men zegt weleens dat het zou helpen om je wenkbrauwen in te smeren met vaseline om de groei te bevorderen. Ook zouden er middeltjes te koop zijn, maar of ze echt werken zou ik niet weten. Veel vrouwen kiezen ervoor het bij te werken met potlood of mascara en in sommige gevallen met permanente make-up.

Wenkbrauwhaartjes komen dus wel terug, maar heel heel langzaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ze komen wel weer terug. Tenminste, als je ze uit hebt getrokken en niet elektrisch hebt geëpileerd.
Alleen zijn de haren van wenkbrauwen de langzaamst groeiende haren van je lichaam en het duurt wel twee maanden voordat een haar weer tot de oude lengte aangegroeid is (0,16 mm per dag, gemiddeld)
Sommige mensen trekken hun haren dwangmatig uit hoofd, wenkbrauwen, e.d. Dat heet Trichotillomania.
14 jaar geleden
In mij tijd !! was het de mode om hele dunne lijntjes als wenkbrauw te hebben. Dat was dus bijna dagelijks epileren. Met als gevolg dat ik nu dus nauwelijks wenkbrauwen (heb) had.. Ik heb gehoord dat de haarzakjes vd wenkbrauwen maar een keer of 5 terug komen. Of dat zo is weet ik niet. Ik heb ze vorige maand laten tatoëren in Antwerpen, hairstrokes, noemen ze dat. Het is net echt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ook bijna geen wenkbrauwen meer, maar hou absoluut niet van make-up. Zien die 'hairstrokes' er nou echt een beetje echt uit of alsof iemand met een potlood een lijntje getrokken heeft?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ze zien er echt, echt uit. Mensen komen heel dichtbij om te kijken of het mijn eigen wenkbrauwen zijn of niet. Ik durfde het ook nooit aan, totdat ik een meisje tegen kwam die net geweest was. ik vond het zo mooi bij haar, dat ik een ritje Antwerpen er wel voor over had.Dit is haar site, het is de moeite waard, ik ben er super blij mee.
www.beautytouchstudio.be
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel!! Ik zal erover nadenken, op de ene foto ziet het er beter uit dan de ander vind ik. Moeilijk zoiets, maar bedankt voor je linkje :-)
Helaas, helaas... Ook bij je wenkbrauwen komen de haartjes weer terug, hoor, soms juist op andere plaatsen (een stukje onder de wenkbrauw, of juist iets erbuiten). Wenkbrauwen hebben op zich natuurlijk ook een functie te vervullen: ze beschermen je ogen tegen zweetdruppeltjes die omlaag druppelen vanaf je voorhoofd. En daarnaast geven ze je gezicht natuurlijk ook uitstraling.